سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 91829
منبع : خبرگزاری فارس

قم جز ۴ شهر بلند مرتبه ساز کشور است

قم نيوز : مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: قم جزء چهار شهر بلندمرتبه‌ساز در کشور است و ساختمان‌های بلند باید خود ایمن بوده و بتوانند امکانات ایمنی را در زمان حادثه در اختیار داشته باشند.
قم جز ۴ شهر بلند مرتبه ساز کشور است/زمان رسیدن آتش‌نشانی به حوادث در قم ۳ دقیقه است
قم جز ۴ شهر بلند مرتبه ساز کشور است/زمان رسیدن آتش‌نشانی به حوادث در قم ۳ دقیقه است
به گزارش قم نيوز عباس جعفری با اشاره به اهمیت تجهیز شدن ناوگان آتش‌نشانی با توجه به افزایش ساختمان‌های بلندمرتبه، اظهار کرد: قم جزء چهار شهر بلندمرتبه‌ساز در کشور است و ساختمان‌های بلندمرتبه زیادی در دهه اخیر ساخته‌شده و حتی ساختمان‌هایی تا ۳۰ طبقه نیز مجوز گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه بحث خدمات ایمنی در این ساختمان‌ها دارای مشکلات زیادی بوده و نیازمند راهکارهای خود است، ابراز کرد: مبحث سوم مقررات ملی ساختمان به این موضوع اشاره کرده است و براساس مقررات، ساختمان‌های بلند باید خود ایمن باشند و بتوانند امکانات ایمنی را در زمان حادثه در اختیار داشته باشند.

جعفری خاطرنشان کرد: در این ساختمان‌های بلندمرتبه باید سیستم‌های اعلام و اطفای حریق و سایر ملزومات تعبیه شود و مهندسان تائیدیه‌ها را براساس ایمنی صادر کنند.

وی با تأکید بر اینکه در ساختمان‌های بلندمرتبه نمی‌توان به نردبان دست یافت، عنوان کرد: در بسیاری از ساختمان‌های بلندمرتبه در کشورهای پیشرفته حریق با امکانات داخلی خاموش می‌شود، البته آتش‌نشانی قم برای رسیدن به ساختمان‌های بلند نردبان و تجهیزاتی را تهیه کرده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به پیگیری‌های زیاد انجام‌شده برای افزوده شدن تجهیزات بیشتر به مجموعه خدمات ایمنی شهر، حادثه آتش‌سوزی مجتمعی در خیابان انسجام در ماه‌های گذشته را موردتوجه قرار داد و گفت: متأسفانه در این حادثه اهالی و نگهبان مجتمع بسیار دیر متوجه حریق شدند و آتش از پارکینگ شروع شد و ۸۰ دستگاه خودرو طعمه حریق شدند و زمانی به آتش‌نشانی اعلام شد که آتش بخش زیادی از مجتمع مسکونی را گرفته بود.

جعفری یادآور شد: پس از اعلام به فرماندهی در سه دقیقه نیروها و تجهیزات در صحنه حاضر شدند و برای جلوگیری از آتش در طبقات اقداماتی انجام شد و با همکاری مجموعه شهرداری، تجهیزات زیادی به محل حادثه اعزام شد و با تلاش نیروها بیش از ۱۶۰ نفر از حریق نجات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از حوادث بزرگ در کمترین زمان یعنی سه دقیقه به اعزام نیرو و تجهیزات می‌پردازیم، این اطلاعات و مکالمات در دفتر وقایع و سیستم مکانیزه ثبت می‌شود و هیچ‌گونه دخل و تصرفی در ارائه گزارشات و زمان رسیدن نیروها و تجهیزات صورت نمی‌گیرد و تمامی مراحل به‌صورت مستند وجود دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci3va3.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما