چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 91843
منبع : خبرگزاری تسنیم

تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در قم نگران کننده است

قم نيوز : فرماندار قم با تاکید بر لزوم هماهنگی و همراهی همه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در رساندن پیام هشدار به مردم گفت: تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نگران کننده است و رسانه‌ها نباید نسبت به حساسیت شرایط موجود بی تفاوت باشند.
تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در قم نگران کننده است
تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در قم نگران کننده است
به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری در بیست و ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی و کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا که در در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه صداو سیما عمدتا افراد خاصی را برای اعلام هشدار مورد توجه قرار می‌دهد اظهار داشت: همه اقشار جامعه باید مخاطب توصیه‌ها و تبلیغات صدا و سیما برای هشدارهای بهداشتی باشند این موضوع مغفول مانده است.

فرماندار قم با بیان اینکه در موج سوم کرونا شرایط وخیم شده است افزود: در حال حاضر شرایط بسیار خطرناک و تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز نگران کننده است، صدا و سیما باید از اقشار مختلف برای تبلیغ و اعلام هشدارها استفاده کند.

وی درباره اربعین و کرونا تصریح کرد: با نزدیک شدن به ایام اربعین تبلیغات اربعینی قویتر از کرونا است، همه رسانه‌های حقیقی و مجازی در حال تبلیغ مراسم اربعین هستند و فراموش شده که تعطیلی مراسمات و اجتماعات ناشی از خطری است که این بیماری جان مردم را تهدید می‌کند.

حیدری با تاکید بر لزوم ایفای نقش مساجد و پایگاه‌های بسیج در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم ادامه داد: در شرایط کنونی مساجد، بسیج، نهادهای انقلابی ومابقی نهادها جدی وارد میدان نشدند در حالی که در شرایط کنونی به دلیل ین بیماری تلفات می‌دهیم.

فرماندار قم با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی در موج اول و دوم بهتر عمل کردند گفت: انتظار داریم ارشاد بیشتر به این مساله توجه کند، اینکه جنبه انتقادی پررنگ تر از آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است درست نیست. در این شرایط نیاز به همدلی و همراهی داریم.

وی بر لزوم بهره‌گیری از تجربه سایر کشورهای موفق تاکید کرد و اظهار داشت: صدا و سیما باید موفق‌ترین کشورها در کنترل بیماری را معرفی کند و شیوه‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

حیدری با انتقاد از عملکرد رسانه ها به ویژه مطبوعات در موج سوم شیوع کرونا عنوان کرد: مطبوعات دیگر تیتر قرمز نمی‌زنند و متوجه کرونا نیستند، لازم است رسانه‌ها به ویژه مطبوعات مردم را نسبت به کرونا حساس کنند.

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز با تاکید بر لزوم کار کارشناسی اظهار داشت: نباید متناقض عمل کنیم یا حرف بزنیم، وقتی کار کارشناسی درباره موضوعی صورت می‌گیرد باید به آن بها بدهیم و برای تصمیمات به آن توجه کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcexv8o.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما