کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستگاه های اجرایی در جهت رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی زیرذره بین قرار دارند

خبرگزاری تسنیم , 22 مهر 1399 ساعت 18:07

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: دستگاههای اجرایی و سازمان‌ها در جهت رعایت کامل پروتکل‌ها، زیرذره بین قرار دارند.


بیژن سلیمان‌پور با بیان اینکه جایگاه رسانه در مقابله با کرونا نباید کمرنگ شود، اظهار داشت: تمامی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما باید وارد شوند و اقدامات مهم در مقابله با شیوع کرونا را رسانه‌ای کرده تا سطح آگاهی جامعه نسبت به اهمیت رعایت پروتکل‌ها افزایش یابد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم افزود: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها و پلمپ برخی از واحدها با توجه به وضعیت قرمز استان قم در حال انجام است و باید این رویدادها، رسانه‌ای شود و هشدارهای لازم را بدهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به برخی از گزارشات در گذشته، همه دستگاه های اجرایی و سازمان‌ها در جهت رعایت کامل پروتکل‌ها، زیرذره بین قرار دارند تا سلامت نیروها و همچنین مراجعه‌کنندگان حفظ شود.

سلیمان‌پور بیان کرد: به لحاظ نظارتی بر روی ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی در ادارات و اصناف، جدیت بیشتری شاهد هستیم و از ظرفیت رسانه نیز در راستای آموزش و اطلاع‌رسانی استفاده می‌کنیم.

وی عنوان کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده در هفته‌های اخیر، رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌ها توسط مدیران و کارمندان در ادارات و سازمان‌ها تا حدی رضایت‌بخش بوده است، اما باید تداوم داشته باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم خاطرنشان کرد: برخی مراکز که در آنها رعایت پروتکل‌ها کم‌تر مورد توجه بوده عمدتا شامل مجموعه‌هایی است که برون سپاری شده و زیر نظر دستگاه اجرایی فعال است که در این باره باید تذکرات لازم ارائه شود تا به سمت و سوی رعایت ضوابط و پروتکل‌ها بروند.

وی اظهار داشت: با وجود وضعیت قرمز، گاهی شاهد برگزاری همایش‌ها و برنامه‌هایی هستیم که همچنان تجمع در آن دیده می‌شود و از فاصله‌گذاری اجتماعی خبری نیست، در این خصوص تعدادی از رسانه ها انتقاداتی در مورد برگزاری مراسم‌ها توسط دستگاههای اجرایی دارند که انتقاد به جایی است و باید منتقل شود.

سلیمان‌پور خاطرنشان کرد: ساختار شورای اطلاع رسانی مبارزه با کرونا براساس سیاست‌های بالادستی نوشته شده است و با حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود و هیچ رسانه‌ای را از بهره‌برداری خبری منع نکرده ایم.

رسانه‌های قم موفقیت‌های خوبی در جهت همراهی با ستاد مقابله با کرونا دارند

وی عنوان کرد: رسانه‌های قم موفقیت‌های خوبی در جهت همراهی با ستاد مقابله با کرونا و سیاست‌های شورای اطلاع رسانی دارند، اما در تکنیک اطلاع‌رسانی به جامعه در پیشگیری از کرونا، دچار آسیب‌ها و خلاء‌هایی هستیم که باید به درستی شناسایی و رفع شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم بیان کرد: حساسیت‌ها مختص قم نیست و شورای اطلاع‌رسانی‌ در همه استان‌ها نسبت به احصای این خلاء‌ها در تلاش هستند تا بتوان ثمرات بهتری را در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم و افکار عمومی به دست آورد.

وی گفت: شورای اطلاع‌رسانی با شناخت ضعف‌ها و کاستی‌ها و تعامل گسترده‌تر با اصحاب رسانه می‌تواند به نتایج خوبی دست یابد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91944

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91944/دستگاه-های-اجرایی-جهت-رعایت-کامل-پروتکل-های-بهداشتی-زیرذره-بین-قرار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir