سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : 91947
منبع : خبرگزاری تسنیم

90درصد دانش آموزان قمی در سامانه شاد حضور فعال دارند

قم نيوز : معاون آموزش‌وپرورش استان قم گفت: ۹۰ درصد از دانش آموزان ابتدایی قمی در بستر سامانه شاد حضور فعال داشته و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز از طریق برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی آموزشی و بسته و درس‌نامه‌های آموزشی توأمان بهره‌مند‌می شوند.
۹۰درصد دانش آموزان قمی در سامانه شاد حضور فعال دارند/ ۱۰ درصد باقی مانده از بسته های آموزشی بهره مند می‌شوند
۹۰درصد دانش آموزان قمی در سامانه شاد حضور فعال دارند/ ۱۰ درصد باقی مانده از بسته های آموزشی بهره مند می‌شوند
به گزارش قم نیوز مریم سادات پناهنده با اشاره به اتفاقات اخیر و شیوع ویروس کرونا و تغییر روند برنامه‌های آموزشی اظهار داشت: ادامه فعالیت‌های آموزشی و آسیب‌شناسی حوزه‌های آموزش از مهم‌ترین اقدامات این مجموعه بود به‌گونه‌ای که با توجه به اقتضاعات خاص کودکان در دوره‌های ابتدایی و لزوم برگزاری آموزش عینی و حضوری با مشکلات بسیاری روبرو بودیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای جبران خلأهای آموزشی به‌ویژه در بحث تثبیت یادگیری تصریح کرد: با مشارکت همکاران اداری، دوره ابتدایی و آموزگاران برنامه‌های متعددی ازجمله تهیه درس‌نامه و بسته‌های آموزشی را پیش‌بینی کردیم.

وی از والدین با عنوان معلم یار و بازوی توانمند معلمان یادکرد و گفت: آموزش والدین یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه برای پیگیری بحث آموزش خصوصاً در فضای مجازی و بازخوردهای بسته‌های یادگیری بوده که امروز استان قم با فعالیت در بستر شاد رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

به گفته پناهنده 90 درصد از دانش آموزان ابتدایی قمی در بستر سامانه شاد حضور فعال داشته و 10 درصد باقی‌مانده نیز از طریق برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی آموزشی و بسته و درس‌نامه‌های آموزشی توأمان بهره‌مند‌می شوند و عملاً دانش‌آموزی بدون پوشش آموزشی در استان وجود ندارد.

وی از طراحی 13 کانال آموزشی به تفکیک پایه و برخی از دروس خبر داد و افزود: به‌منظور تقویت محتوی آموزشی با استفاده از تخصص هنرجویان هنرستان‌های استان طراحی کانال‌ها انجام شد که برای بازگرداندن دانش آموزان دیرآموز به چرخه آموزش نیز کانال ویژه‌ای با توجه به نوع اختلال آن‌ها در قالب بازی و پویانمایی طراحی شد.

بیش از 40 هزار دانش آموز اتباع در مدارس قم مشغول به تحصیل هستند

این مسئول آموزشی استان قم را دارای یک‌صد و یک ملیت مختلف دانست و یادآور شد: در مدارس استان قم بیش از 40 هزار دانش‌آموز اتباع مشغول به تحصیل هستند که امسال با توجه به مشکلات ثبت‌نام برخی از آن‌ها توانستیم با به‌کارگیری و کمک رسانه‌ها از ظرفیت اطلاع‌رسانی نهادهای درگیر ثبت‌نام استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaheh.uqevxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما