سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : 91949
منبع : خبرگزاری تسنیم

حجت‌الاسلام رفیعی: مسئولان در آزمون بسیارسختی قرار دارند

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: بیماری کرونا و همچنین گرانی، اختلاس‌، بی‌تدبیری و سوءمدیریت‌ها سبب شده مسئولان در یک آزمون بسیار سخت قرار بگیرند، همه ما باید مراقب باشیم که به اعتقادات نسل جوان خدشه وارد نشود.
حجت‌الاسلام رفیعی: مسئولان در آزمون بسیارسختی قرار دارند/ مراقب باشیم به اعتقادات نسل جوان خدشه وارد نشود
حجت‌الاسلام رفیعی: مسئولان در آزمون بسیارسختی قرار دارند/ مراقب باشیم به اعتقادات نسل جوان خدشه وارد نشود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی شامگاه دوشنبه در سخنرانی‌های متوالی دهه آخر ماه صفر که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: حقوق مشترکی در جامعه وجود دارد و برای رعایت حقوق جامعه باید افراد اصلاح شوند.

وی با تاکید بر اینکه "جامعه اصلاح شده جامعه ای عامل به معروف و بدون منکر است" افزود: برای اصلاح جامعه باید همه ارکان جامعه سالم باشند، دوگانگی بین گفتار و عمل مردم را نسبت به دین بدبین می کند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: دلیل موفقیت پیامبر اکرم(ص) در جامعه جاهلی، مطابقت بین عمل و گفتار ایشان بود، پیامبر(ص) به مدت 23 سال مبعوث شدند و جامعه را در سه بعد باورها و اعتقادات، رفتارها و روابط را اصلاح نمود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: شایسته‌سالاری در مکتب رسول خدا یکی دیگر از اقدامات پیامبر(ص) بود و برای داشتن یک جامعه سالم باید تمامی ارکان درست باشد چراکه جامعه دینی همانند یک پازل است و باید تمامی ارکان یک جامعه دینی باشد.

رفیعی با تاکید بر اینکه "مسجد باید در هر محله کانون جوانان و محور اصلی باشد" گفت: متأسفانه امروزه کارکرد مساجد محدودشده است؛ درحالی‌که مساجد می‌تواند کانون بسیاری از امور اجتماعی ، فرهنگی و دینی شود.

وی با بیان اینکه "در 40 سال بعد از انقلاب هیچ‌وقت شرایط سخت امروز را نداشتیم" تصریح کرد: بیماری کرونا و همچنین گرانی، اختلاس‌، بی‌تدبیری و سوء مدیریت‌ها سبب شده مسئولان در یک آزمون بسیار سخت قرار بگیرند، همه ما باید مراقب باشیم که به اعتقادات نسل جوان خدشه وارد نشود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امیرالمومنین(ع) در خطبه دوم نهج‌البلاغه درباره جامعه جاهلی می‌فرماید؛ هدایتی برای انسان‌ها نبود و خداوند معصیت می‌شد و شیطان یاری و ایمان در این جامعه مورد بی‌توجهی و خوار بود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به تبعات و آثار منفی ربا خاطرنشان کرد: متأسفانه از اول انقلاب محکم جلوی ربا ایستادگی نکردیم درحالی‌که ربا جنگ با خداست و هیچ توجیهی ندارد.
انتهای پیام /137
https://qomnews.ir/vdcb99b9.rhb8apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما