چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 91964
منبع : خبرگزاری فارس

برنامه «غریبانه» از رادیو معارف پخش می‌شود

قم نيوز : مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف از پخش برنامه «غریبانه» به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.
برنامه «غریبانه» از رادیو معارف پخش می‌شود
برنامه «غریبانه» از رادیو معارف پخش می‌شود
به گزارش قم نیوز سیداحمد محمودی امروز با اشاره به تولید ویژه برنامه غریبانه به مناسبت ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: این برنامه از 23 تا 25 مهر ماه از ساعت 19:30 تا 20:55 پخش می‌شود که در آن به حدیث ثقلین می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: تفسیر واژه ثقلین، علت تعبیر قرآن و اهل بیت(ع) به ثقل و علت اینکه قرآن به تنهایی نمی‌تواند ما را به هدایت جاودانی برساند، از محورهای موضوعی شب اول این برنامه است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف با اشاره به محورهای موضوعی شب دوم برنامه غریبانه گفت: تمسک به چه معنی است، ثمرات و نتایج تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، عواقب عدم تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، چرا پیامبر(ص) این اندازه تأکید بر عدم جدایی این دو ثقل داشتند و دلایل جدایی امت از قرآن و اهل بیت(ع) بعد از پیامبر(ص) از جمله محورهای موضوعی شب دوم این برنامه است.

وی عواقب و خطرات جدایی قرآن و اهل بیت(ع)، ثمرات و نتایج درکنار هم بودن قرآن و اهل بیت(ع)، گریه و عزاداری در مصایب اهل بیت(ع) مصداق تمسک و اینکه چطور می‌توانیم با زیارت امام رضا(ع) به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک کنیم را از محورهای موضوعی شب سوم برنامه غریبانه ذکر کرد.

محمودی از پخش برنامه روضه خورشید به مناسبت رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع) خبر داد و افزود: این برنامه 25 و 26 مهر ماه از ساعت 9 تا 11 از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی با اشاره به آیه 128 سوره توبه در برنامه روضه خورشید گفت: رسول ‌خدا(ص) برخاسته از میان خود مردم، رسول خدا(ص) غمخوار امّت و مسؤولان اسلامى همدل و همراه در سختى‌ها و گرفتارى‌ها از محورهای موضوعی این برنامه است.

مدیر گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف خاطرنشان کرد: خیرخواهى، دلسوزى، مهربانى، بى‌توقّعى و تواضع به عنوان عوامل تأثیر کلام در دیگران در این برنامه در نظر گرفته شده و یادی از بقیع و بیان مصائب پیامبر(ص) در روزهای پایانی عمر شریفشان صورت می‌گیرد.

وی تطبیق آیه 128 سوره توبه بر شخصیت امام رضا(ع)، جلوه‌هایی از رأفت و مهربانی در زندگی امام رضا(ع) و مهربانی و محبت در سیره امام رضا(ع) را از دیگر محورهای موضوعی برنامه روضه خورشید برشمرد.

محمودی خاطرنشان کرد: ساده زیستی و قناعت و پرهیز از تجمل، احسان و کمک به نیازمندان و ثواب و اجر زیارت امام رضا(ع) و بیان مصائب حضرت از دیگر محورهای این برنامه است.

وی یادآور شد: امیر عباس خاقانی به عنوان تهیه‌کننده و حسین حیدری به عنوان مجری این دو برنامه هستند و حجت الاسلام سید بهاءالدین ضیایی، کارشناس برنامه غریبانه و حجت‌الاسلام سید مجتبی سید سلیمانی، کارشناس برنامه روضه خورشید است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci53a3.t1azq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما