چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱
کد مطلب : 91986
منبع : خبرگزاری تسنیم

استاندار قم: محدودیت‌های کرونایی حرم مطهر بنا به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی است

قم نيوز : استاندار قم بر لزوم همراهی همه سازمان‌ها و نهادهای عمومی با تمام امکانات برای مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: موضوع بازگشایی حرم بنا به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و تصویب ستاد ملی است.
استاندار قم: محدودیت‌های کرونایی حرم مطهر بنا به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی است
استاندار قم: محدودیت‌های کرونایی حرم مطهر بنا به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد با بیان اینکه مدیریت ستاد ملی جهادی است گفت: رهبر انقلاب حتی به نیروهای مسلح دستور دادند همه امکانات درمانی خود را در اختیار ستاد ملی قرار دهند، این اقدام یعنی حتی نیروهای مسلح که وظایف مشخصی دارند و این ظرفیت‌ها در شرایط خاص به کار گرفته می‌شود در چنین شرایطی باید به میدان بیایند. در چنین شرایطی تمام سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی بنا به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی باید به میدان بیایند.

استاندار قم با تاکید براینکه شورای شهر و شهرداری همچنان باید همکاری‌های لازم را داشته باشند افزود: در چنین شرایطی هیچ دستگاهی نباید به مسئولیت‌های اجتماعی خود وظیفه‌ای و دستوری نگاه کند.

وی با تاکید براینکه باید پشتوانه کادر درمان باشیم خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم شبهات تناقضی بین دین و سلامت مردم ایجاد کند، اگر مصوبات بر اعمال محدودیت‌ها باشد با هدف حفظ سلامت مردم است، از همین رو اگر مرکز بهداشت و مرکز علوم پزشکی رعایت پروتکل‌ها را در حرم و سایر اماکن بدهد برای رفع محدودیت‌ها اقدام می‌کنیم.

سرمست به همراهی هیئت‌های مذهبی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: ما به هیچ وجه موافق ایجاد دوگانگی در جامعه نیستیم، تفکیک‌ها و شکاف‌ها نباید در استان ایجاد شود چرا که سمی مهلک برای جامعه است.

استاندارقم افزود: در جهت حفظ سلامت مردم، هیچ ملاحظه‌ای پذیرفته نیست، ما نیز علاقه‌مند بودیم زودتر از مشهد اقدام به بازگشایی‌های حرم نمائیم، اما طبق آمار فعلی نمی‌شود بازگشایی را انجام داد چرا که کنترل وضعیت در جلوگیری از شیوع ویروس دارای اهمیت زیادی است.

وی تصریح کرد: همواره در برابر دوگانگی میان سلامت و اعتقادات ایستاده‌ایم، متاسفانه عده‌ای به دنبال شبهه‌افکنی هستند و جلوگیری از تجمعات را صرفا مختص مراسم‌های مذهبی و عزاداری می‌دانند، در حالی که منظور ما تمامی مراسم‌ها و اجتماعات فرهنگی و مذهبی است و اصلا به ماهیت مراسم کاری نداریم و هر تجمعی به هر شکلی باید در جهت حفظ سلامت مردم تعطیل شود.

سرمست با تاکید براینکه اگر موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داخل شبستان‌های حرم مطهر از نظر علوم‌پزشکی مورد تائید باشد، در مورد بازگشایی‌ها، تصمیم‌گیری می‌کنیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت قرمز در شیوع کرونا، محدودیت‌های کرونایی در قم، تا یک هفته دیگر تمدید می‌شود.

استاندارقم بیان کرد: تعداد مبتلایان و افراد بستری در بیمارستان‌های قم افزایش یافته و باید این وضعیت را کنترل کرد تا در روزهای آینده شاهد افزایش فوتی‌ها نباشیم.

وی گفت: اقدامات فعلی و تصمیم‌گیری‌ها در جهت کنترل موج فعلی کروناست، متاسفانه کادر درمان قم فرسوده شده است و از دست دادن کادر درمان همه را متاثر می‌کند.

سرمست تصریح کرد: انتظارات ما برای جلوگیری از تجمعات تنها برای مراسم‌های مذهبی و عزاداری نیست، بلکه تمامی مراسم ها را شامل می‌شود، بعد از اتمام ماه صفر ممکن است مراسم هایی در استان برگزار شود و باید از همین حالا به فکر باشیم چرا که هنوز نتوانسته‌ایم به نقطه آرامشی در کنترل کرونا دست یابیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcceoqo.2bqs48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما