پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 91989
منبع : خبرگزاری تسنیم

تدوین طرح شتاب بخشی سوادآموزی مهاجرین و اتباع خارجی

قم نيوز : معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قم گفت: تدوین طرح شتاب بخشی سوادآموزی مهاجرین و اتباع خارجی از نیازهای برنامه‌ای برای پیشرفت و تحقق اهداف معاونت سوادآموزی است.
تدوین طرح شتاب بخشی سوادآموزی مهاجرین و اتباع خارجی
تدوین طرح شتاب بخشی سوادآموزی مهاجرین و اتباع خارجی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی نیا با اشاره به فعالیت‌های معاونت سوادآموزی استان در دوران کرونایی اظهار داشت: فعالیت‌های این حوزه با دو محور حفظ سلامت و بهداشت و حفظ آموزش و تداوم آموزش‌ها در حال انجام است؛ به‌گونه‌ای که برای تحقق اهداف آن، شعار آموزش برای همه و همه برای آموزش و سوادآموزی جامعه‌محور به‌عنوان یک مهارت اجتماعی مطرح و پیگیری شد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان قم با برشمردن اقدامات این حوزه تصریح کرد: اطلاع‌رسانی برای ثبت‌نام در سامانه سلامت و طرح غربالگری و خود اظهاری در تست کرونا، برنامه‌ریزی و ترغیب به تولید و تهیه ماسک و گان در منزل همچنین مشارکت در کمک‌های مؤمنانه ازجمله اقدامات دوران کرونایی سوادآموزان است.

وی با اشاره به بحث بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در ایام کرونا اذعان داشت: تعداد 500 فیلم آموزشی توسط آموزش‌دهنده‌ها به مدت 3 هزار و 200 دقیقه در فضای مجازی از شبکه‌های اجتماعی منتشر شد همچنین تهیه و تولید برنامه تلویزیونی «لوح و قلم» از سیمای نور و برنامه رادیویی «صدای دانایی» از دیگر فعالیت‌های این حوزه است.

نقش مؤثر افراد بالای 50 سال در انسداد مبادی بی‌سوادی

قاسمی نیا بابیان لزوم مداخله دستگاه‌ها در بحث سوادآموزی گفت: باهدف شتاب بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌های سوادآموزی همچنین تبلیغ و ترویج فرهنگ سوادآموزی و تبدیل آن به گفتمان بین دستگاه‌ها، 18 تفاهم‌نامه اجرایی و عملیاتی با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی منعقدشده که از دیگر برنامه‌های این معاونت به شمار می‌رود.

وی با عنایت به سخنان رهبر معظم انقلاب بر ضرورت ایفای نقش ویژه صداوسیما برای آموزش در زمان کرونا تأکید کرد و افزود: به‌منظور سرعت بخشیدن به فعالیت‌های آموزشی نهضت سوادآموزی از ظرفیت صداوسیما نیز باید استفاده شود و در راستای دستورات معظم له تفاهم‌نامه‌ای بین این دو نهاد منعقد شود.

معاون سوادآموزی استان قم تدوین طرح شتاب بخشی سوادآموزی مهاجرین و اتباع خارجی را از نیازهای برنامه‌ای برای پیشرفت و تحقق اهداف این حوزه دانست و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ارکان و عوامل پشتیبانی سوادآموزی، طرح سوادآموزی دولت‌به‌دولت است که در این راستا از ظرفیت فرهنگیان، کارمندان دولت و دانشجویان نیز می‌توان بهره برد.

وی در ادامه خواستار تشکیل کارگروهی باهدف پیگیری موضوعات مرتبط سوادآموزی شد و خاطرنشان کرد: درزمینهٔ آموزش افراد بالای 50 سال نیز باید تدابیری اتخاذ شود تا آن‌ها نیز از آموزش مقدماتی بهره ببرند چراکه می‌توانند نقش مؤثری در انسداد مبادی بی‌سوادی قرار بگیرند بنابراین باید نسبت به این موضوع مهم و حیاتی عنایت ویژه‌ای صورت بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf11d1.w6dycagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما