کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش در قم

خبرگزاری فارس , 24 مهر 1399 ساعت 16:46

ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی و ورزش با شعار ایران همدل، ایران فعال برای اجرا در روزهای 26 مهر تا دوم آبان ماه در قم اعلام شد.


به گزارش قم نیوز روز 26 مهر ماه هر سال به عنوان روز تربیت‌بدنی و ورزش در تقویم کشورمان به ثبت رسیده، روزی که ویژه این قشر مهم از جامعه است و ورزشی‌ها انتظار دارند مسوولان بلند پایه کشور به شکل ویژه به ورزش توجه کرده و نیازهای این عرصه مهم اجتماعی را برای ایجاد جامعه‌ای سالم و با نشاط مرتفع کنند.

 

26 مهر: زیارت مزار شهدای ورزشکار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا

به همین منظور برنامه‌های هفته از سوی وزارت ورزش و جوانان برای اداره کل استان‌ها و هیات‌های ورزشی اعلام شد و بر این اساس برنامه ویژه روز شنبه 26 مهر ماه به عنوان روز نخست هفته تربیت‌بدنی و ورزش، زیارت مزار شهدای ورزشکار و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا است و این برنامه‌ها با همکاری ورزش و جوانان، سازمان بسیج ورزشکاران، هیات پهلوانی و زورخانه‌ای، صدا و سیما و شهرداری اجرا می‌شود.

 

27 مهر ماه: راه‌اندازی لیگ بازی‌های رایانه‌ای

ویژه برنامه روز 27 مهر ماه به عنوان دومین روز این هفته، آوای ورزش در همسایگی، مسابقه مادر و کودک و راه‌اندازی لیگ بازی‌های رایانه‌ای است که با هماهنگی ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و همکاری سایر هیات‌های ورزشی در قم و سایر نقاط کشور اجرا می‌شود.

 

28 مهر ماه: اجرای پروژه کنترل وزن دانش‌آموزان

در روز دوشنبه 28 مهر ماه از طرح‌های شکوه و شمس و طرح سفیران در ورزش همگانی رونمایی می‌شود، ضمن اینکه پروژه کنترل وزن دانش‌آموزان اجرا خواهد شد و مسابقات مجازی برای دانش‌آموزی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، وزارت علوم، هیات ورزش‌های همگانی، هیات ورزش‌های کارگری، صدا و سیما و سایر دستگاه‌ها نظیر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار می‌شود.

 

29 مهر ماه: تجلیل از جوانمردان ورزش ایران

در روز سه‌شنبه 29 مهر ماه افتتاح خانه‌های ورزش روستایی، مراسم تجلیل از جوانمردان ورزش ایران و اجرای طرح بازی و نشاط کودکانه برنامه‌ریزی شده که ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی ومحلی، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با همکاری صدا و سیما اجرا می‌کنند.

 

30 مهر ماه: رقابت تیراندازان معلول و رقابت کوتاه قامتان

روز چهارشنبه 30 مهر ماه مسابقات قهرمانی تیراندازی معلولین و رقابت کوتاه قامتان برنامه‌ریزی شده که آن را ورزش و جوانان، کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون و هیات‌های استانی جانبازان و معلولین با همکاری فدراسیون و هیات‌های استانی بیماران خاص و پیوند اعضا، سازمان بسیج ورزشکاران و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری انجام می‌دهند.

اول آبان ماه: تشکیل شورای سیاستگزاری شهر فعال

روز پنجشنبه اول آبان ماه که ششمین روز هفته تربیت بدنی و ورزش محسوب می‌شود شورای سیاستگزاری شهر فعال تشکیل خواهد شد که این برنامه را ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، فدراسیون و هیات‌های استانی ورزش همگانی، سازمان بسیج ورزشکاران سپاه، صدا و سیما و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار می‌کنند.

دوم آبان ماه: چالش وقت ورزش، پیاده‌روی بانوان و آموزش کوهپیمایی

در روز جمعه به عنوان آخرین روز هفته تربیت‌بدنی و ورزش چالش وقت ورزش، پیاده‌روی بانوان و آموزش کوهپیمایی پیش‌بینی شده که اداره کل ورزش و جوانان استان قم با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، هیات‌ ورزش‌های همگانی، صدا و سیما و سایر هیات‌های ورزشی انجام خواهد داد.

انتهای پیام / 137
 


کد مطلب: 91998

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91998/اعلام-برنامه-های-هفته-تربیت-بدنی-ورزش-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir