پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : 92008
منبع : خبرگزاری تسنیم

بلوار عمار یاسر قم به آزادراه امیرکبیر متصل می‌شود

قم نيوز : مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از تصویب و اجرای طرح اتصال تقاطع عمار یاسر به آزادراه امیرکبیر خبر داد.
بلوار عمار یاسر قم به آزادراه امیرکبیر متصل می‌شود/واگذاری پروژه‌های اولویت‌دار به بسیج سازندگی
بلوار عمار یاسر قم به آزادراه امیرکبیر متصل می‌شود/واگذاری پروژه‌های اولویت‌دار به بسیج سازندگی
به گزارش قم نیوز حسن صبوری پیش از ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: طرح اتصال عمار یاسر از پروژه‌های مهم استانی است که از سال‌های گذشته تاکنون طول کشیده است و این پروژه اهمیت استراتژیک و مهمی برای استان داشته و به‌عنوان ورودی شهر قم هم به شمار می‌رود.

حسن صبوری افزود: برای این تقاطع از سوی مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأمین اعتبارشده و این طرح در کارگروه امور زیربنایی هم مورد بحث قرار گرفت و برای تصویب به این شورا ارجاع شد که با پیگیری‌های صورت گرفته تعیین تکلیف آن صورت گرفته است.

مشاور این پروژه نیز با اشاره به ویژگی‌های این طرح یادآور شد: 800 کیلومتر از این تقاطع به آزادراه امیرکبیر متصل می‌شود که از سال 92 این طرح مطرح و شش کیلومتر آن هم راه کناری اختصاص‌یافته است که با 120 هزار مترمربع تملک اراضی و با اعتبار 55 میلیارد تومان هزینه داشته است که اراضی مدنظر تملک گردید؛ هدف این تقاطع اتصال قم به تهران و شبکه آزادراهی بوده و برای روان سای ترافیک هم اهمیت دارد.

وجود ظرفیت فنی و مهندسی در ورزش و جوانان قم

رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه گفت: در اداره ورزش و جوانان واحدی به نام فنی و مهندسی وجود دارد و دارای ظرفیت بالایی در زمینه سازندگی و اتمام پروژه‌های عمرانی است، ما کمبود منابع مالی داریم و از ظرفیت دهیاری و شهرداری و افراد متخصص خود استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه حیدری فرماندار هم نیز یادآور شد: باید از این ظرفیت برای اتمام پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم که قرار شد کمیته‌ای به ریاست فرمانداری تشکیل تا به‌طور مطلوب‌تری با توجه به محدودیت منابع مالی از ظرفیت 30 درصدی اعتبارات بسیج سازندگی استفاده شود.

در این جلسه هر 4 دستور کار مورد رأی‌گیری قرار گرفت و به تصویب رسید برای واگذاری پروژه‌های عمرانی هم قرار شد 12 پروژه با اولویت‌بندی و بازبینی در اختیار بسیج سازندگی قرار گیرد.

شهرک فناوری اطلاعات و مرکز نگهداری سالمندان در قم احداث می‌شود

در ادامه این جلسه معاون سازمان برنامه‌وبودجه استان قم با اشاره به تفاهم‌نامه سایر اعتبارات هزینه‌ای استان اظهار داشت: این تفاهم‌نامه برای بالا بردن سهم درآمدها و پوشش کسری بودجه و اعتبارات منعقد شده است و اعتبارات استان با توجه به شرایط و محدودیت‌های مالی پیگیری‌هایی صورت گرفته که در آخر منجر به این تفاهم‌نامه شد.

نعمت‌الله امانی با بیان اینکه از ابتدای سال عملاً اعتبارات دیگری دریافت نکردیم و اگر هم دریافت شده برای حقوق و مزایای کارکنان بوده است، ابراز کرد: این وضعیت نمی‌تواند ادامه داشته باشد که جلسات متعددی برگزار و بر اساس بخشنامه  این مشکلات قابل‌حل و فصل بوده و مقرر شد راه مناسبی برای این مشکل اندیشیده شود.

418 هزار و 800 میلیون ریالی درآمدهای استان

وی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق کل درآمدهای استان تا پایان بهمن‌ماه سال 99، بیش از 95 درصد تا 100 درصد به ازای یک درصد تحقق و بیش از 95 درصد کل علاوه بر سهم تعیین‌شده استان که 418 هزار و 800 میلیون ریال است و 40 درصد دیگر هم ابلاغ و به سهم تخصیصی استان اضافه می‌شود.

به گفته معاون سازمان برنامه‌وبودجه استان قم ، در مجموع و در صورت تحقق 100 درصدی درآمدها 20 درصد به اعتبار و تخصیصات استان افزوده خواهد شد، همچنین طبق بند «الف» به‌منظور تحقق درآمدهای استانی مصوب قانون بودجه سال 99 میزان تأمین اعتبارات سایر اعتبارات هزینه‌ای متناسب با وصول درآمد استان به مبلغ 418 هزار و 800 میلیون ریال به‌صورت ماهانه ابلاغ می‌شود.

امانی عنوان کرد: در صورت تحقق درآمدهای استانی پایان ماه قبل در مقاطع ماهانه به میزان 95 درصد سهم هرماه 100 درصد سهم ماهانه اعتبار ابلاغ و تخصیص می‌یابد و مازاد درآمد هر استانی که وصول داده می‌شود 65 درصد آن به مصارف ملی و 10 درصد به نسبت اعتبارات تملک داده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم در ادامه این جلسه گفت: وضعیت سایر اعتبارات هزینه‌ای استان که با توجه به شرایط و محدودیت‌های مالی منجر به عقد تفاهم‌نامه شد، برای تأمین اعتبارات با توجه به شرایط موجود درگیر مشکلات شدیم که به دستور استاندار از ابتدای سال پیگیری‌هایی شد و به دنبال آن یک حرکت ملی در بین استان‌های کشور صورت گرفت.

محمود نوربخش اضافه کرد: پیگیری‌های  ما در سطح استان منجر به انعقاد تفاهم‌نامه سایر اعتبارات هزینه‌ای شد .

در این جلسه همچنین احداث شهرک فناوری اطلاعات و پروژه احداث باشگاه اسب‌سواری هم در دستور کار قرار گرفت که بعد از رأی‌گیری اعضای این شورا تصویب شد.

یکپارچه‌سازی اعتبارات دستگاه‌های اجرایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به این تفاهم‌نامه اظهار داشت: بخش عمده‌ای از دستگاه‌های اجرایی اعتبارات آن‌ها ملی است و با توجه به اینکه در این سال‌های اخیر دولت با محدودیت منابع مالی روبرو بوده است با تفاوت و محدودیت اعتبارات روبرو هستند.

محسن بهشتی افزود: برخی دستگاه‌های اجرایی اعتبارات آن‌ها استانی است و این مهم سبب ایجاد مشکلات و تنش در استان شده است، لذا اکنون که به تدوین بودجه هم نزدیک می‌شویم باید تدابیری اتخاذ شود تا در تدوین بودجه در زمینه اعتبارات و اختصاص آن یکپارچگی صورت گیرد و نحوه پرداخت دولت هم پیگیری تا مشکلات حل شود23 دستگاه تحت پوشش نظام پرداخت هستند.

تأکید بر تهیه یک گزارش جامع از نحوه تخصیص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان

در ادامه این جلسه عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برای یکپارچه‌سازی اعتبارات دستگاه‌های اجرایی استان باید در ابتدا گزارشی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهیه شود که چه تعداد دستگاه اجرایی در استان اعتبار استانی و چه تعداد اعتبار ملی به آن‌ها اختصاص داده می‌شود و اینکه چرا برخی اعتبارات استانی و برخی دیگر اعتبارات ملی شامل آن‌ها می‌شود.

احمد امیرآبادی فراهانی افزود: اکنون که زمان تلفیق بودجه است اگر این گزارش تهیه شود می‌توان این مشکل را در مجلس شورای اسلامی پیگیری و بررسی کرد منتظر گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم.

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد دستگاه‌ها در زمینه مولد سازی وارد عمل شده و برای فروش اموال خود تلاش کنند این تفاهم‌نامه با رأی اکثریت حاضر به تصویب رسید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcivua3.t1aru2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما