جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 92015
منبع : خبرگزاری تسنیم

عدم انجام به‌موقع تعمیرات در رینگ اصلی تأمین آب قم، منجر به نشست زمین و تخریب پل می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: عدم انجام به‌موقع تعمیرات در رینگ اصلی تأمین آب قم، منجر به نشست زمین و تخریب پل می‌شود.
عدم انجام به‌موقع تعمیرات در رینگ اصلی تأمین آب قم، منجر به نشست زمین و تخریب پل می‌شود
عدم انجام به‌موقع تعمیرات در رینگ اصلی تأمین آب قم، منجر به نشست زمین و تخریب پل می‌شود
به گزارش قم نیوز علی جان صادق پور امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان اظهار داشت: شهر قم از دو رینگ اصلی تأمین آب می‌شود که رینگ غربی عمده شهر قم را در مناطق 2 و 6 و 3 و 7 زیرپوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: بخشی از این خط انتقال در 20 سال قبل کار شده به دلیل نگرانی از قطع گسترده آب تعمیرات انجام‌ نشده است.

وی تصریح کرد: تعمیر این بخش از خط لوله در برنامه‌ها بود، اما در سال 98 به کرونا برخوردیم و حادثه بزرگی اتفاق افتاد، در این راستا خط 1400 از مخازن سالاریه به سمت یزدان شهر 60 درصد از منطقه قم را زیرپوشش قرار می‌دهد دچار ضایعه شده است.

صادق پور بیان کرد: همچنین در نقطه یک، شیر تخلیه در جنب بلوار یادگار امام در کنار زیرگذر آسیب‌دیده و آب در حال نشت است و خطر زیادی دارد و به چند نقطه دیگر نیز آسیب می‌زند و هزینه بالایی را تحمیل می‌کند.

وی گفت: از اهداف مهم اجرای پروژه، رفع حادثه برای آینده است و می‌توانیم با تعمیر این شیر، به‌مرور سایر تعمیرات را انجام دهیم، دراین‌باره محل حوضچه نیاز به تعمیر دارد و باید 50 متر از مسیر مسدود شود و ضرورت تسریع در عملیات به دلیل نفوذ آب به بستر زیرخط لوله اهمیت زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم افزود: تأخیر در انجام تعمیرات ممکن است منجر به حادثه‌ای شود به‌خصوص اینکه در مسیر چند بیمارستان قرار داشته و از طرفی امکان تخریب پل و نشست زمین وجود دارد و باید از بروز حادثه بزرگ‌تری جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از نشست زمین و آب‌گرفتگی باید با برنامه‌ریزی عمل کنیم و دراین‌باره هرگونه اتفاقی قابل پیش‌بینی است، در محل پروژه اول جلوگیری از نشت آب‌کار سختی است و باید آب‌بندی شود.

صادق پور عنوان کرد: در جهت ایمن‌سازی حوضچه نیاز به تعمیرات وسیع و جوشکاری است و شیر قطع و وصل باید تعویض شود که نیاز به همراهی دستگاه‌ها در انجام عملیات داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgnz9y.ak9xq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما