کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمادگی شهرداری برای ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی در بوستان‌ها

خبرگزاری فارس , 26 مهر 1399 ساعت 19:44

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: شهرداری برای ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات با نظارت سازمان صمت آمادگی دارد.


به گزارش قم نیوز سید امیرسامع با اشاره به ماده قانونی وظیفه شهرداری‌ها در کمک به اشتغالات شهری اظهار کرد: ایجاد مکانی برای عرضه به خصوص برای کسانی که خوداشتغال هستند یا تولیدات خانگی دارند، موضوع بسیار مهمی است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به فعالیت سایر متولیان این موضوع افزود: ما مواد قانونی بسیاری داریم که دوستان ما در وزارت صمت متولی این موضوع هستند که باید خدمات ارزانی از جمله مکانی برای عرضه برای این عزیزان فراهم بکنند، اتحادیه ها، اصناف و دوستان ما در بازرگانی هم در این موضوع کار می‌کنند و اقدامات شهرداری ها در این راستا یکی از ده ها ماده قانونی است که می تواند به خوداشتغالی شهروندان کمک کند.

سامع خاطرنشان کرد: اتفاقی که در مجموعه شهرداری افتاده این است که در حال حاضر ۲۵ فروشگاه همشهری در سطح شهر فعال هستند که می‌توانند ضمن کمک به اشتغال شهروندان راهی برای تامین نیازهای اساسی مردم باشد.

وی با اشاره به فعالیت فروشگاه‌های ریحان در سطح شهر نیز افزود: زمین‌هایی که در سطح شهر هستند و تصمیم به ساخت و ساز ندارند از شهرداری مناطق و از سازمان میادین مجوز می‌گیرند و اقدام به راه‌اندازی فروشگاه‌های ریحان می‌کنند و الان بیش از ۴۵ فروشگاه ریحان در سطح شهر فعال هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به اینکه این افراد کسانی هستند که عمدتا امکان عرضه مستقیم محصولات برایشان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰۵ غرفه عرضه تنقلات، مطبوعات و گل در سطح شهر فعال است که طرف قرارداد سازمان میادین هستند اما نظارت در خصوص عرضه اقلام در آنها با سازمان تعزیرات است.

سامع تاکید کرد: انگیزه تلاش شهرداری در راه‌اندازی این غرف بر این اساس بوده که اقلام مورد نیاز مردم با قیمت کمتر و بدون واسطه عرضه شود.

وی با اشاره به آمادگی شهرداری برای راه اندازی بازارچه‌های عرضه محصولات خانگی در بوستان‌ها نیز تاکید کرد: تعدادی بوستان در این رابطه مشخص شده و این آمادگی را داریم که عزیزان متولی در صمت لوازم و تجهیزات را برای سازه‌های موقت بیاورند و همچنین فهرستی از افراد دارای صلاحیت برای فعالیت را برای ما ارسال کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 92032

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92032/آمادگی-شهرداری-ایجاد-بازارچه-های-خوداشتغالی-بوستان-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir