کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خلاقیت و نگاه تخصصی لازمه تولید محتوا برای مقابله با کروناست

خبرگزاری تسنیم , 28 مهر 1399 ساعت 9:40

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: رسانه‌ها رسالت مهمی در ارتقای سطح آگاهی جامعه نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند و باید با استفاده از ابزارهای نوین به‌ویژه بستر فضای مجازی، در این راه خطیر تلاش کنند.


به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی اظهار داشت: شیوه اطلاع‌رسانی و اغنای افکار عمومی اهمیت زیادی دارد و باید بتوان ضمن اینکه هشدارهای لازم را در جهت رعایت بهداشت ارائه داد، از بروز نگرانی و ناامیدی در جامعه نیز پرهیز کرد، این نوع اطلاع‌رسانی، به شیوه‌های هنرمندانه‌ای در فعالیت‌های رسانه‌ای نیاز دارد.

وی تصریح کرد: خلاقیت، ابتکار و نگاه تخصصی، لازمه تولید محتوا پیرامون مقابله با کروناست و باید از ظرفیت رسانه به‌خوبی استفاده کنیم و با نگرشی کارشناسانه، به خروجی‌های مناسبی دست‌یابیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: یکی از نقاط مثبت این است که رسانه‌های قم عملکرد مطلوبی در افزایش استفاده مردم قم از ماسک نسبت به میانگین کشوری داشته‌اند.

رسانه‌ها، جایگاه مهمی در جلب اعتماد عمومی و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دارند

وی عنوان کرد: رسانه‌ها، جایگاه مهمی در جلب اعتماد عمومی و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دارند و باید بتوانند هشدارهای لازم را در قالب محتواهای اثربخش در اختیار جامعه قرار دهند.

حسینی کاشانی اظهار داشت: تبلیغات محیطی و رسانه‌ای باید به‌طور هدفمند موردتوجه قرار گیرد و در قالب آموزش، بتواند جریان سازی کند، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دلایل مختلفی دارد و می‌توان با بررسی و آسیب‌شناسی، این دلایل را احصاء کرد.

وی خاطرنشان کرد: در شورای اطلاع‌رسانی، تصمیمات مهمی گرفته می‌شود و به پشتوانه رسانه در تولید محتوا می‌توان شهروندان را با این تصمیمات همسو کرد تا به نقطه آرامشی دست‌یابیم و از این موج اخیر به‌سلامت عبور کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه باید از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و تبلیغی در جهت ارتقای آگاهی مردم نسبت به راههای پیشگیری از کرونا بهره بگیرند.

وی تصریح کرد: در این ایام به‌ویژه رسانه‌ها با حرکت جهادی خود در حوزه سلامت، اطلاع‌رسانی و احصای مشکلات و آسیب‌ها، مشارکت خوبی داشته‌اند و این تلاش ارزنده‌ای در مسیر فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی است.

حسینی کاشانی بیان کرد: تغییر سبک زندگی شهروندان در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و فعالیت‌های گسترده فرهنگی و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی و جلب مشارکت‌های عمومی است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 92066

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92066/خلاقیت-نگاه-تخصصی-لازمه-تولید-محتوا-مقابله-کروناست

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir