دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۱
کد مطلب : 92085
منبع : خبرگزاری فارس

کلانشهر قم دارای ورودی جدید می شود

قم نيوز : عملیات اجرایی اتصال بلوار عمار یاسر قم به بزرگراه امیرکبیر با تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم به مرحله اجرایی رسید.
کلانشهر قم دارای ورودی جدید می شود
کلانشهر قم دارای ورودی جدید می شود
به گزارش قم نیوز این طرح یکی از طرح های مطرح شده در سال 1392 و در ادامه طرح حرم تا حرم (راه جدید قم – مشهد و اتصال دو حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)) است.

طرح اتصال بلوار عمار یاسر قم به بزرگراه امیرکبیر پیش از این در کارگروه امور زیربنایی استان به تصویب رسیده بود و نیاز به تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان را داشت که این امر نیز در جلسه اخیر این شورا با 14 رأی موافق از 14 رأی مأخوذه نهایی شد.

با انجام این طرح، کلانشهر قم دارای یک ورودی جدید می شود که می تواند مسافران و زائران را به طور مستقیم به حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت (ع) برساند.

در این طرح که بالغ بر 130 میلیارد تومان اعتبار دارد، 120 هزار متر مربع از اراضی منطقه تملّک می‌شود و همچنین چند کیلومتر راهسازی اصلی و فرعی و احداث پل بر روی بزرگراه امیرکبیر از جمله برنامه های پیش بینی شده در این طرح است.

در این باره رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در گفتگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: این طرح ورودی خوب و راهگشایی برای قم فراهم و اتصال مستقیم بزرگراه امیرکبیر به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) را ایجاد می کند.

روح الله امراللهی ادامه داد: همچنین وجود بلوار پیامبر اعظم (ص) سبب می شود تا مسافران و زائران بتوانند از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران را نیز به راحتی طی کنند.

وی افزود: البته آغاز گفتگوها درباره این طرح و پیوست فرهنگی این محور چنان بود که اتصال مستقیم آزادراه قم – گرمسار به این طرح لحاظ شود، اما متأسفانه بدسلیقگی وزارت راه و شهرسازی این اجازه را نداد و این دو طرح اتصال مستقیمی با هم ندارند.

به هر حال به نظر می رسد با اجرای این طرح، گام مثبتی برای کنترل ترافیک میدان 72 تن و همچنین دیگر معابر قم برداشته می شود تا زائران و مسافران بتوانند به طور مستقیم از طریق کمربندی شهر یعنی بزرگراه امیرکبیر و پیمودن بلوار عمار یاسر به آستان مقدس فاطمی (س) و در ادامه، مسجد مقدس جمکران دسترسی مستقیم داشته و نیازی به استفاده از دیگر معابر شهری نداشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdkz0n.yt0xj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما