دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : 92088
منبع : خبرگزاری تسنیم

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات قم به بیش از 90 درصد رسید

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: برخی شبهات و شایعات در فضای مجازی به باورپذیری مردم در مورد کرونا لطمه زیادی زد.
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات قم به بیش از ۹۰ درصد رسید
رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات قم به بیش از ۹۰ درصد رسید
به گزارش قم نیوز سیدموسی حسینی کاشانی ظهر امروز در شورای اطلاع رسانی دولت که در سالن کرامت استانداری برگزار شد،اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت زیادی در کاهش آمار دارد و باید از ظرفیت مساجد و هیئت‌های مذهبی در اطلاع‌رسانی به مردم استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در ستاد بحران برخی مصوبات در افزایش ضریب رعایت بهداشت عمومی مورد پیگیری قرار گرفت و در شورای اطلاع رسانی نیز مورد توجه قرار دارد تا از ظرفیت رسانه به خوبی بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه‌ها از طریق افراد سرشناس برای توصیه رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنند، همچنین مصوب شده تا گزارش های علوم پزشکی در تشدید حساسیت‌ مردم و واحدهای صنفی اطلاع رسانی شود.

حسینی کاشانی بیان کرد: مبادی اطلاع رسانی در مورد آمار فقط از علوم پزشکی است، در این میان از افراد حوزه رسانه در جهت کسب راهکارهای اساسی در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی استفاده می‌کنیم تا به خروجی مناسبی در جهت افزایش حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد رسانه‌ها نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، باید توجه داشت رسانه دارای جایگاه مهمی در ارتقای سطح آگاهی و حساسیت در جامعه است.

میزان توجه شهروندان قمی به دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر از 70 درصد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اخیرا سطح رعایت شیوه نامه بهداشتی در کشور کاهش یافته است و در قم نسبت به کشور در رعایت پروتکل‌ها بالاتر از میانگین هستیم، هر چند میزان توجه شهروندان قمی به دستورالعمل‌ها کمتر از 70 درصد است.

وی عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات قم به بیش از 90 درصد رسید و امیدواریم بتوانیم به میزان صد در صد برسانیم.

حسینی کاشانی گفت: هر چه توجه مردم به رعایت پروتکل‌ها بیشتر شود، ورودی به مراکز درمانی کمتر است، باید از ظرفیت هنر و رسانه و برنامه های فرهنگی استفاده کنیم.

وی افزود: در جهت تبلیغات محیطی قرار شد سازه‌های شهرداری در اختیار هشدارها و تبلیغات قرار بگیرد، هر چند سازه تبلیغاتی دارای هزینه برای اجاره و بهای بنر است و باید هزینه‌ها را به ویژه برای بخش خصوصی در نظر گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: نمی‌توان بدون حمایت از مدیریت شهری و بخش خصوصی در این باره اقدامی کرد و تکلیفی را قرار داد بلکه نیازمند اعتبارات لازم هستیم، در ترویج مقابله با کرونا باید اعتباری دیده شود تا بتوانیم تکلیف مشخص کنیم.

وی اظهار داشت:دستگاههایی که در ارتباط با ترویج بودجه گرفته اند باید پاسخگو باشند و خود را در تبلیغات محیطی، سهیم بدانند و در این باره مصوباتی ارائه شود.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: با حضور کارشناسان رسانه باید تبلیغات به طور جدی‌تری پیگیری شود، همچنین برای رسانه‌ها نیز باید مدل و نمونه‌ای برای اطلاع رسانی تعریف کنیم.

وی گفت: برخی شبهات و شایعات در فضای مجازی به باورپذیری مردم در مورد کرونا لطمه زیادی زد و وجود این شایعات موجب شده که هنوز عده‌ای اعتقادی به وجود ویروس نداشته باشند و جان خود و خانواده و دیگران را به خطر بیندازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: رسانه‌ها باید به سراغ مبتلایان به کرونا بروند و یا سری به خانواده‌های عزادار بزنند تا مردم به سطحی از باورپذیری برسند، در اوایل برخی از هنرمندان و افراد سرشناس به کرونا مبتلا شدند و در این باره اطلاع‌رسانی خوبی شکل گرفت اما تداوم پیدا نکرد.

وی عنوان کرد: با همراهی و مشارکت بین دانشگاه علوم پزشکی و رسانه و مسئولان باید بتوانیم سطح باورپذیری مردم نسبت به کرونا را تشدید کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7z9y.ak9x74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما