پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 92125
منبع : خبرگزاری فارس

ظرفیت های دریاچه نمک در سه سطح استانی، منطقه ای و ملی پیگیری شود

قم نيوز : استاندار قم با بیان اینکه باید ظرفیت های استانی در زمینه استفاده از دریاچه نمک به کار گرفته شود اظهار کرد: البته این امور در دو سطح دیگر منطقه ای و ملی هم قابل پیگیری و رسیدن به نتایج مطلوب است.
ظرفیت های دریاچه نمک در سه سطح استانی، منطقه ای و ملی پیگیری شود
ظرفیت های دریاچه نمک در سه سطح استانی، منطقه ای و ملی پیگیری شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست که امروز در هفتمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان در سالن کرامت استانداری قم سخن می‌گفت با اشاره به این که دریاچه نمک قم می‌تواند هم تهدید و هم فرصت باشد اظهار کرد: این دریاچه قابلیت‌هایی از منظر صنایع و معادن، کشاورزی و همچنین گردشگری دارد که باید در مطالعات مربوط به آن مورد توجه قرار گیرد و لحاظ شود.

وی شاه بیت مسائل این دریاچه را در فعالسازی حقآبه‌های زیست محیطی عنوان کرد و گفت: برای حفظ پایداری این دریاچه چاره ای جز استفاده از ظرفیت‌های استانی برای إحیای آن وجود ندارد، اما در عین حال شایسته است که این ظرفیت‌های فراوان در دو سطح دیگر منطقه ای و ملی هم دنبال شود.

 

ظرفیت‌های استانی نباید معطل باقی بمانند

استاندار قم افزود: ما نباید در پیگیری امور و ظرفیت‌های این دریاچه، مُعطّل مطالعات و مدیریت یکپارچه و اقدامات ملّی بمانیم، در عین حال که آن‌ها را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: از این رو لازم است تا هرچه سریع تر ظرفیت‌های استانی دریاچه نمک جمع بندی شود و البته بنده و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در سطح منطقه ای یعنی استفاده از ظرفیت‌های این دریاچه با همکاری، همیاری و هم افزایی استان‌های همجوار اصفهان و سمنان، مسائل مربوط به آن را پیگیری خواهیم کرد.

سرمست ادامه داد: توجه به این نکته هم ضروری است که برای ناکام نماندن مطالعات مربوط به این دریاچه، باید همه فرصت‌ها و تهدیدهای آن نیز إحصا و جمع بندی شود.

وی تصریح کرد: گاهی ظرفیت‌های دریاچه نمک قم را با دریاچه ارومیه مقایسه می‌کنند، در حالی که بحث دریاچه ارومیه بر مبنای یک نگاه ملی و برای رهایی از تهدیدهای آن منطقه پیگیری می‌شد ولی دریاچه نمک قم را می‌توان فراتر از بحث تهدیدمحور، به صورت فرصت محور هم نگریست و همه ظرفیت‌های استانی، منطقه ای و ملی و بویژه ظرفیت‌های استانی و راهکارهای اقتصادی کوتاه مدت آن را نیز مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwza3.t1arr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما