کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد ظرفیت تولید روزانه 700 هزار ماسک در قم؛ قیمت مصوب 1300 تومان است

خبرگزاری تسنیم , 2 آبان 1399 ساعت 9:07

معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با حمایت از تولیدکنندگان، در قم ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ هزار ماسک ایجاد شده است.


به گزارش قم نيوز محمد حضوری در جمع خبرنگاران در مورد تأمین ماسک موردنیاز در قم اظهار داشت: در اوایل شیوع کرونا با کمبود ماسک روبه رو شدیم، چرا که تولیدکننده ماسک سه لایه در قم فعال نبود و روند تولید در استان‌های دیگر انجام می‌گرفت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در حال حاضر با تسهیل صدور مجوز و فراخوان و همراهی دستگاه‌های اجرایی و با حمایت از تولیدکنندگان، در قم ظرفیت تولید روزانه 700 هزار ماسک ایجاد شده است، البته اگر مواد اولیه در اختیار تولید قرار بگیرد نیاز استان مرتفع می‌شود و امکان صادرات نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه اخیراً شرکت توزیعی در جهت مدیریت بازار ورود پیدا کرده است و ماسک سه لایه تولیدشده با ماده ضدویروس را از تولیدکنندگان تحویل می‌گیرد و در سطح داروخانه توزیع می‌کند، تصریح کرد: اگرچه توزیع ماسک مدتی محدود شده بود، اما با توجه به شرایط پایداری در تولید محدودیت برداشته‌ شده است.


حضوری با تأکید بر اینکه قیمت مصوب ماسک سه لایه در بازار 1300 تومان است، ابراز کرد: در ابتدا قیمت در قم تفاوت داشت که با تمهیدات لازم اقدام به کنترل قیمت کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: در مورد مواد ضدعفونی دو گروه در بازار وجود دارد، برخی از مواد ضدعفونی پایه الکل دارند و برای دست قابل‌استفاده است و برخی نیز دارای مواد غیرالکلی بوده و برای سطوح مناسب است و در داروخانه‌ها موجود است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 92136

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92136/ایجاد-ظرفیت-تولید-روزانه-700-هزار-ماسک-قم-قیمت-مصوب-1300-تومان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir