جمعه ۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 92139
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل اوقاف قم:

توزیع ۱۲هزاربسته معیشتی ازعوایدموقوفات/مطابق با نیازجامعه وقف شود

قم نيوز : مدیرکل اوقاف استان قم گفت: برای وقف ناظر به تامین نیازهای روز جامعه، سه حوزه اصلی مسائل دینی و معرفتی، تولید دانش‌بنیان و کمک به نیازمندان شناسایی شده است.
توزیع ۱۲هزاربسته معیشتی ازعوایدموقوفات/مطابق با نیازجامعه وقف شود
توزیع ۱۲هزاربسته معیشتی ازعوایدموقوفات/مطابق با نیازجامعه وقف شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع تقلید قم با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی جامعه و شیوع کرونا، موجب شده خانواده‌های زیادی در قم و سایر شهرها از نظر تأمین معیشت دچار گرفتاری شوند گفت: برای حل این مشکل از محل عوائد موقوفات در این مدت و در قالب چندین مرحله رزمایش مواسات و همدلی، ۱۲ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به تغییراتی که در جوامع بشری دیده می‌شود و زندگی انسان‌ها را متحول کرده است، نیازهای جدیدی در جامعه ما وجود دارد که لازم است خیرین و واقفان، با نگاه به این مسائل وقف را انجام دهند و چنانچه در این زمینه بزرگان حوزوی و مراجع تقلید پیشگام شوند و توصیه‌هایی داشته باشند، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نیازهای روز جامعه در سه حوزه شناسایی شده است گفت: مسائل معنوی، دینی و مذهبی از جمله این موارد به شمار می‌رود، اداره حوزه‌های علمیه و نشر معارف و کتب دینی به شدت نیاز به موقوفاتی دارد که لازم است وقف‌هایی برای پشتیبانی از آنها انجام شود.

وی ادامه داد: بر این اساس موقوفات قرآنی و مذهبی و حوزوی جز نیازهای روز جامعه هستند.

اسکندری به مسائل معیشتی و اقتصادی که با زندگی روزمره مردم در ارتباط است به عنوان دومین نیاز اصلی جامعه پرداخت و گفت: این مسئله نیاز به تولید علم دارد، بنابراین موقوفاتی که برای پشتیبانی از محققان و دانشمندان در زمینه‌های گوناگون از طرح‌های دانش بنیان گرفته تا مسائل زیست محیطی و تا سلامت آحاد جامعه اسلامی از جمله نیاز حتمی و قطعی روز جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: تولید انبوه در صنعت و کشاورزی، موجب سر و سامان دادن زندگی دنیوی مردم می‌شود و وقف در این زمینه تأثیر بسزایی داشته است.

وی کمک به فقرا و نیازمندان را سومین نیاز اساسی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: این کمک‌ها در قالب بسته‌های معیشتی، ایجاد اشتغال، تأمین دارو و درمان، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و تأمین جهیزیه زوج‌های جوان، ارائه می‌شوند که لازم است موقوفات بیشتری در این زمینه انجام شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdnf0n.yt0xs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما