کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جایگاه مطلوب فرش قم در عرصه بین‌الملل/تقویت بازارهای داخلی فرش

خبرگزاری فارس , 3 آبان 1399 ساعت 12:56

رئیس اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش استان قم گفت: فرش ابریشم قم را به عنوان برند جهانی می‌شناسند و حتی می‌توان بیان کرد جایگاه فرش استان در بخش بین الملل نسبت به داخل کشور بهتر است.


به گزارش قم نیوز ابوالفضل صادقی امروز با بیان اینکه میزان صادرات فرش نسبت به پیش از تحریم کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: آنچه بیش از همه مد نظر قرار گرفته کیفیت فرش قم است تا از رقابت جهانی عقب نمانیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون برطرف کردن نقاط ضعف و مشکلات موجود در حوزه فرش قم در دستور کار قرار گرفته و پیگیری جدی در زمینه بیمه بافندگان وجود دارد تا بتوان کمک کرد فرش به جایگاه پیشین خود برگردد.

رئیس اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش استان قم از تمدید مهلت ثبت‌نام بیمه بافندگان تا پنجم آبان ماه خبر داد و افزود: اکنون هزار و 350 نفر بافنده بیمه شدند. متقاضیان تا تاریخ مقرر فرصت دارند با ارائه مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، یک قطعه عکس و کارت عضویت از اتحادیه به آدرس خیابان باجک، کوچه شماره سه، اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اکنون کیفیت فرش قم مطلوب است، گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و تحریم‌ها تولید فرش کاهش پیدا کرده و در زمینه تهیه مواد اولیه مشکلاتی وجود دارد.

صادقی به وضعیت صادرات فرش قم اشاره و خاطرنشان کرد: صادرات فرش به دلیل شیوع کرونا نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده زیرا در تحریم هستیم و مشتری نمی‌تواند فرش را خریداری کند.

وی با بیان اینکه جایگاه فرش استان در بخش بین الملل بهتر است، گفت: فرش ابریشم قم را به عنوان برند جهانی می‌شناسند و قم دارای بزرگترین و با کیفیت‌ترین تولیدکننده فرش ابریشم دنیا است و به اقصی نقاط دنیا فرش ابریشم صادر می‌کند.

رئیس اتحادیه بافندگان، تولید و فروش فرش استان قم خاطرنشان کرد: اکنون تقویت بازارهای داخلی پیگیری می‌شود تا تولید متناسب با نوع، سایز، رنگ و دیزاین داخلی طراحی صورت گیرد و از بازار داخل کشور استفاده شود.

وی ابراز امیدواری کرد: مسؤولان مساعدت لازم را داشته باشند تا نمایشگاهی که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب ویژه بافندگان و تولیدکنندگان فرش قم بود را راه‌اندازی کنیم و با اشتغال‌زایی وضعیت صنعت فرش قم نسبت به اکنون بهتر شود و فرش بدون واسطه به فروش برسد.

صادقی یادآور شد: اگر نمایشگاه فرش راه‌اندازی شود یکی از مشکلات بزرگ حوزه فرش حل می‌شود و به صورت عرضه مستقیم می‌توانیم قالی خود را به توریسم و تاجرهای بین المللی بفروشیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 92149

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92149/جایگاه-مطلوب-فرش-قم-عرصه-بین-الملل-تقویت-بازارهای-داخلی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir