کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم تاکید کرد:

ضرورت بومی سازی اعتبارات و تصویب تشکیلات پدافند غیرعامل در مجلس

خبرگزاری مهر , 7 آبان 1399 ساعت 14:57

استاندار قم با اشاره به ضرورت تصویب تشکیلات پدافند غیرعامل در مجلس گفت: برای آمادگی مقابله با بحران ها اعتبارات پدافند غیرعامل هر استان باید بر اساس آسیب های همان استان تخصیص داده شود.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست سه شنبه شب در نشست پدافند غیرعامل کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر کشور در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل باعث کاهش آسیب‌پذیری مردم هنگام بحران می‌شود گفت: بخشی از این دستورالعمل‌ها از طریق اقدامات نظامی میسر است و بخش دیگر به فعالیت‌های غیرنظامی، فنی مدیریتی بر می‌گردد که باید نهادهای غیر نظامی به آن توجه کنند.

استاندار قم با اشاره به به ضرورت تصویب هرچه سریع‌تر ساختار، تشکیلات پدافند غیرعامل در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت جایگاه پدافند غیرعامل استان‌ها اهمیت زیادی دارد که با تصویب ساختار و اعتبار مناسب مصوبات پدافند غیرعامل از ضمانت اجرای کافی برخوردار می‌شود.

وی افزود: ی عنوان کرد: باید دستگاه‌های استان حداقل ۵ درصد از اعتبارات خود را به اقدامات پدافند غیرعامل اختصاص دهند تا بتوان آسیب‌ها و بحران‌ها را مدیریت کرد.

سرمست با اشاره به نامشخص بودن زمان مواجه جامعه با شیوع کرونا بر ضرورت تخصیص اعتبار ویژه به پدافند غیرعامل برای مقابله با شیوع این ویروس تاکید کرد و افزود: برای مدیریت بحران کرونا باید ضمن تفویض اختیارات به استان‌ها، امکانات و اختیاراتی فراتر از حیطه وظایف علوم پزشکی به استان‌ها نیز واگذار شود.

وی تخصصی کردن اعتبارات بر اساس آسیب‌های هر استان مهم ارزیابی کرد و افزود: در استان قم حوزه دام و پرتو با توجه به موقعیت جغرافیایی اولویت‌هایی وجود دارد پس باید برای آموزش و رزمایش پدافند غیرعامل در این موضوعات اعتبارات ویژه ای تخصیص داده شود.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 92217

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92217/ضرورت-بومی-سازی-اعتبارات-تصویب-تشکیلات-پدافند-غیرعامل-مجلس

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir