چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب : 92505

محدودیت های کرونایی قم تا اطلاع ثانوی برقرار است

قم نيوز : استاندار قم با تأکید بر نظارت حداکثری بر إعمال محدودیت هایی کرونایی، از تداوم این محدودیت ها تا اطلاع ثانوی خبر داد.
محدودیت های کرونایی قم تا اطلاع ثانوی برقرار است
محدودیت های کرونایی قم تا اطلاع ثانوی برقرار است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم با اشاره به این که دستگاه های اجرایی و ادارات باید حتما در سامانه سلامت ثبت نام کرده باشند اظهار کرد: همچنین این سازمان ها موظف هستند که گزارش دوره ای خود را درباره عمل به شیوه نامه های بهداشتی و نظارت بر اجرای محدودیت ها به دانشگاه علوم پزشکی استان ارائه دهند.

وی افزود: در عین حال باید توجه داشت که این سازمان ها باید رابطین بهداشتی خود را نیز به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند تا هماهنگی ها بیش از پیش با سرعت و دقت همراه باشد.

استاندار قم ادامه داد: تأکید داریم دستگاه ها و اداراتی که شیوه نامه های بهداشتی را مراعات نمی کنند باید به مردم معرفی شوند.

سرمست با بیان اینکه برگزاری هر نوع همایش و گردهمایی با هر عنوان همچنان در دستگاه ها و نهادها ممنوع است تصریح کرد: جلسات هم باید حتی الامکان ویدئوکنفرانسی و در صورت ضرورت با حداقل حضور اعضا برگزار شود.

وی اضافه کرد: مصوّبات مربوط به محدودیت های کرونایی باید حتما توسط کارگروه های نظارتی پیگیری شده تا از إعمال آن ها اطمینان حاصل شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه در این زمینه هیچ نوع خلأ قانونی وجود ندارد خاطرنشان کرد: این مصوّبات مانند قوانین و مقررات دارای ضمانت اجرایی و پشتوانه هستند و هیچ گونه مماشاتی در این زمینه پذیرفته نیست.

سرمست همچنین دستور داد تا گزارشی از مصوّبات این ستاد در همه نشست های قبلی با بررسی و ارزیابی مصوّبات اجرا شده و یا اجرا نشده آماده و ارائه شود.

وی گفت: انتظار داریم شیوه نامه های بهداشتی در ادارات استان به شکل حداکثری رعایت شود تا خود این امر به فرهنگسازی استفاده از ماسک و رعایت دیگر شیوه نامه ها توسط مردم نیز کمک کند.

استاندار قم درباره محدودیت های کرونایی نیز گفت: محدودیت های مربوط به گروه های شغلی سه و چهار تا اطلاع ثانوی تمدید می شود و ادامه دارد.

سرمست از رسانه های گروهی و صداوسیمای مرکز استان هم خواست تا گزارش های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی قم درباره کرونا را برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر و همچنین کمک به اقناع عمومی پوشش دهند و منعکس کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcammno.49nuw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما