پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 92516

26 درصد مردم قم همچنان ماسک نمی زنند

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این که آمار ماسک زدن مردم قم در هفته گذشته تنها یک درصد رشد داشته است گفت: متأسفانه حداقل 26 درصد مردم قم همچنان مایل به استفاده از ماسک نیستند.
26 درصد مردم قم همچنان ماسک نمی زنند
26 درصد مردم قم همچنان ماسک نمی زنند
به گزارش قم نیوز سیامک محبی با تأکید بر این که روند بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در استان در هفته گذشته و نسبت به دو هفته قبل کاهش نسبی داشته است اظهار کرد: با اینکه استان قم در نرخ بروز بیماری کرونا در رتبه بیستم استان های کشور است، اما همچنان در وضعیت قرمز به سر می بریم.

وی افزود: هفته گذشته در استان قم، یک هزار و 524 نمونه گیری کرونایی داشتیم که از این تعداد، 912 مورد در مراکز سرپایی انجام شده و همچنین 906 مورد یعنی 59 درصد تست ها مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به این که 60 درصد نمونه گیری‌های کرونایی هفته گذشته در استان در مراکز 9 گانه بهداشت انجام شده است تصریح کرد: تلاش و اهتمام دانشگاه علوم پزشکی استان بر آن است که بتواند بیماران کووید19 را پیش از ورود به بیمارستان شناسایی کند.
 
ضرورت نظارت بیشتر بر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بانک‌ها 
محبی همچنین گزارشی درباره درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مشاغل مختلف استان در هفته منتهی به هجدهم آبان ماه ارائه کرد که بر این اساس، دفاتر پیشخوان، دفاتر پلیس 10+، پایانه های درون و برون شهری، بانک ها، جایگاه های سوخت، فروشگاه‌های زنجیره ای، گیم‌نت‌ها، مجتمع‌های خرید و پاساژها، بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود، مراکز شماره‌گذاری خودرو و معاینه فنی، زندان‌ها، تالارهای پذیرایی، نانوایی‌ها، مطب‌ها، اماکن بین راهی، آرایشگاه‌ها و همچنین صنایع، اصناف و معادن از مواردی هستند که دارای درصدهای کمتر از 75 بوده‌اند.

وی درباره درصد استفاده مردمی از ماسک در استان گفت: این درصد در دو هفته گذشته، 73 درصد بود که در هفته اخیر تنها با یک درصد رشد، به 74 درصد رسیده و به آن معناست که متأسفانه حداقل 26 درصد مردم قم همچنان ماسک نمی زنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در هفته منتهی به هجدهم آبان ماه، 38 واحدبه دلیل تذکرهای قبلی درباره عدم رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی، تعطیل یا غیرفعال  شدند.

محبی در پایان از همه سازمان ها و ادارات استان خواست تا ضمن ثبت نام در سامانه سلامت، رابطین بهداشتی خود را نیز به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند و همچنین نسبت به ارائه گزارش مستمر به دانشگاه علوم پزشکی استان از نوع و میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccepqo.2bqis8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما