قم نيوز : امام‌جمعه قم گفت: با توجه به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف از سوی دشمن با فشار و تحریم روبرو شده‌ایم ولی تنها راه مقاومت در این مسیر است و نباید کوتاه بیاییم تا به موفقیت برسیم.
آیت‌الله اعرافی: "مقاومت و ایستادگی" در برابر دشمن تنها راه موفقیت و رفع مشکلات است
آیت‌الله اعرافی: "مقاومت و ایستادگی" در برابر دشمن تنها راه موفقیت و رفع مشکلات است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در سخنان آدینه‌ای که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: تقوا باید صیانت شود تا در برابر امواج کشش‌های شیطانی و نفسانی گوهر تقوا از کف ما ربوده نشود و همواره اهتمام داشته باشیم تا بر این گوهر بیفزاییم.

وی افزود: تقوا دارای درجات و پله‌هایی است و پلکانی رو به بی‌نهایت است، باید تلاش کرد در مدارج تقوا صعود کرد و ضمن کسب تقوا از آن صیانت کنیم و همچنین در مدارج تقوا اهتمام داشته باشیم.

امام‌جمعه قم اهمیت و جایگاه "تقوا" را مورد توجه قرار داد و گفت: انسان متقی یعنی کسی که خود را مدیریت کرده و به دست حوادث و امواج بیرونی نسپرده است، برای رشد و پیشرفت باید به انسان‌های بزرگ نزدیک شویم به‌خصوص افرادی که دارای قرب الهی هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت حرکت در مسیر اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: درزمینهٔ با امامان معصوم باید محبت داشته باشیم، محبت به معصومین یکی از وظایف ما در قبال اهل‌بیت(ع) است و بخشی از ساختمان وجودی انسان از محبت و دوستی شکل‌گرفته است.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: دوستی و دشمنی‌ها بر دو نوع است، یکی از آن‌ها عادی و طبیعی و بر طبیعت انسان است مثلاً انسان غذا را دوست دارد و آن میل در انسان سبب دوستی و علاقه می‌شود، اگر برخلاف میل انسان شود سبب تنفر می‌شود ولی نوع دیگری از محبت وجود دارد که تابع بر دستگاه معرفتی انسان بوده ومی تواند آن را کنترل کند.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به حضور حضرت معصومه(س) در قم تصریح کرد: کریمه اهل‌بیت(س) به نیت زیارت برادرشان به ایران آمدند ولی در مسیر بیمار شدند و به شهر قم آمدند و مردم این شهر استقبال بسیار خوبی کردند، این عشق و علاقه مردم قم در تاریخ بارها معجزه کرده است.

قم با حضور حضرت معصومه (س) نگین درخشان ایران و پایگاه علم شده است

استاد حوزه علمیه گفت: حضور حضرت معصومه(س) در قم دارای برکات زیادی بوده است، قم با حضور حضرت فاطمه معصومه (س) نگین درخشان ایران و پایگاه علم شد و سبب شکل‌گیری حوزه‌های علمیه شد.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: حضور 100 هزار نفر در بخش حوزوی و 60 هزار نفر در بخش دانشگاهی و تحول در دانش‌های اسلامی و رشته‌های جدیدی که پایه‌ریزی شده و همچنین مراکز دینی که در قم شکل‌گرفته به برکت حضور کریمه اهل‌بیت(س) در این شهر است و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی افزود: علی‌رغم پیشرفت‌های علمی و فرهنگی گسترده‌ای که ایران اسلامی داشته و با توجه به مراکز علمی و حوزوی که در کشورمان وجود دارد ولی کتاب‌خوانی در سطح مطلوبی نیست و طبق آمارهای مختلف سرانه کتاب‌خوانی در کشورمان کمتر از یک ساعت است.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: قم درزمینهٔ نشر وتولید کتاب در حوزه دین و فرهنگ جایگاه نخست را در کشورمان دارد و در بسیاری از کشورهای اسلامی نیز رتبه اول را دارد و از یک منظر قم اولین جایگاه را در تولید کتاب و مقاله و نظریات علمی و توسعه علوم اسلامی و انسانی دارد.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد:با توجه به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌های مختلف، از سوی دشمن با فشار و تحریم روبه‌رو شده‌ایم ولی تنها راه مقاومت در این مسیر است و نباید کوتاه بیاییم تا به موفقیت برسیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgun9y.ak9xt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما