قم نيوز : رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم های غرب بر ضد ملت ایران فرصتی برای رونق بخشی دربخش معدن است، گفت:در سال‌های اخیر به دلیل تحریم نفت ایران شرایط خوبی برای جایگزینی درآمد نفت به‌وجود آمد.
دولت در بخش صادرات مواد معدنی صرفا خام‌فروشی کرد
دولت در بخش صادرات مواد معدنی صرفا خام‌فروشی کرد
به گزراش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در جمع کارگروه تخصصی معدن و زمین شناسی اظهار داشت:کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان باید به عنوان مشاوران نمایندگان با مطالعه و کارتخصصی فرصت ها، مشکلات، ظرفیت ها و راهکارهای عملیاتی را در بخش نظارتی و قانونگذاری در اختیار نمایندگان قراردهند.

وی افزود: طی سالهای گذشته دولت برای بالا نشان دادن تراز درآمد کشور به صادرات مواد معدنی توجه ویژه کرده که با بررسی‌ها مشخص شد در این بخش صرفا خام‌فروشی انجام شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم های غرب بر ضد ملت ایران فرصتی برای رونق بخشی به سایر محصولات و صنایع کشور بخصوص بخش معدن است، بیان کرد:در سال‌های اخیر به دلیل تحریم نفت ایران شرایط خوبی برای جایگزینی درآمد نفت به‌وجود آمد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با دل بستن به بایدن و دیگران و به شوق افراد که ما معتقدیم همه آنها از یک جنس هستند نباید سبب رها شدن توجه به ظرفیت های داخلی شود.

ذوالنور با بیان اینکه برای ما خام‌فروشی افتخاری بحساب نمی‌آید، تصریح کرد: فروش مواد خام چه نفت و چه مواد معدنی یعنی از سرمایه مصرف کردن و این هنر نیست، اگر منافع ملی دیده نشود و صرفا خام‌فروشی مد نظر باشد همان مشکلات خام‌فروشی نفت را در معادن شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: تناسبی میان جرم و جزا در کشور وجود ندارد و در برخی موارد جرم‌انگاری نشده است، برخی مدیران قانون را اجرا نمی‌کنند و ترک فعل انجام می‌هند ولی هزینهای هم بابت کارشان پرداخت نمی‌کنند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcdxk0n.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما