شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 92572

والیبال قم پس از 16 سال به دنبال سهمیه لیگ برتر

قم نيوز : والیبالیست‌های تیم رعد پدافند هوایی قم از امروز تلاش خود را برای صعود به مسابقات لیگ برتر والیبال باشگا‌ه‌های کشور آغاز می‌کنند.
والیبال قم پس از 16 سال به دنبال سهمیه لیگ برتر
والیبال قم پس از 16 سال به دنبال سهمیه لیگ برتر
به گزارش قم نیوز والیبال استان قم از حدود 16 سال قبل تا کنون حضور در رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان باشگاه‌های ایران را تجربه نکرده و آخرین تیمی که به نمایندگی از قم در لیگ برتر حضور داشت، تیم اتکاء است که همانند تیم فوتبال صبا از تهران به قم منتقل شده بود و بعد از مدت کمی از قم خارج شد.

در این سال‌ها تیم‌های متعددی به نمایندگی از استان قم با نام‌های هلال‌احمر، سفیر و افق در مسابقات لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های کشور حضور داشته‌اند و یکی از موفق‌ترین تیم‌ها افق بود که سال گذشته تا مرحله پلی‌آف با نتایج خوب خود بالا رفت اما موفق به کسب مجوز صعود به لیگ برتر نشد.

مسوولان تیم افق بعد از مواجهه با مشکلات مالی متعدد در تلاش برای یافتن اسپانسر یا حامی مالی، سرانجام با رعد پدافند هوایی به توافق رسیدند و این تیم از امسال به نام رعد پدافند هوایی در مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور حضور می‌یابد، لیگی که ۱۸ تیم شرکت کننده در آن برای دو سهمیه لیگ برتر به میدان می‌روند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون والیبال، بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته اول مردان ایران با عنوان جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور ۱۸ تیم در دو گروه مقدماتی به شکل متمرکز و از امروز به انجام می‌رسد.

تیم‌های شهرداری جوان ارومیه، مس رفسنجان، سروقامتان همدان، مقاومت بسیج، ملوان تهران، مجتمع فولاد خراسان، اشتاد سازه و هوادار تهران در گروه نخست این مسابقات با یکدیگر رقابت می‌کنند، در حالی که مسابقات این گروه به میزبانی مشهد در دو سالن مهران و امید زندگی برگزار می‌شود.

اما تیم والیبال رعد پدافند هوایی قم در گروه دوم مقدماتی که میزبان بازی‌های آن شهر اردبیل است، با تیم‌های سامسونگ جویبار، عقاب ملل اردبیل، پاس گرگان، صنایع اردکان، ایران‌شید چالوس، خوش سیمای آمل و هوشیار تبریز به رقابت می‌پردازد، در حالی که بازی‌ها در دو سالن رضازاده و تختی انجام می‌شود.

تیم‌های شرکت‌کننده در گروه‌های دو گانه این مرحله، روزهای ۲۴، ۲۵، ۲۷، ۲۸ و ۳۰ آبان بازی می‌کنند و روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه ۲۶ و ۲۹ استراحت دارند، مجموعا در این مرحله هر تیم پنج بازی انجام می‌دهد و پس از استراحتی دو هفته‌ای، برای ادامه مسابقات مرحله دوم مشخص می‌شود.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcewn8o.jh8wfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما