يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 92602

مفاهیم آیات قرآن در علامه طباطبایی متجسم بود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با اشاره به ویژگی‌های علامه طباطبایی گفت: ایشان از لحاظ معنویت در حدی بود که وقتی تفسیر قران می گفت مفاهیم و مضامین آیات در روح ایشان به طوری اثر کرده بود که نشانه ها و تفاسیر در ایشان متجسم بودند.
مفاهیم آیات قرآن در علامه طباطبایی متجسم بود
مفاهیم آیات قرآن در علامه طباطبایی متجسم بود
به گزارش قم نیوز آیت الله حسین نوری همدانی در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد ارتحال علامه سیدمحمدحسین طباطبایی که در محل دارالقرآن این علامه در قم برگزار شد، در پیامی تصویری با اشاره به ویژگی های علامه طباطبایی اظهار کرد: ایشان از لحاظ معنویت در حدی بود که وقتی تفسیر قرآن می گفت مفاهیم و مضامین آیات در روح ایشان به طوری اثر کرده بود که نشانه ها و تفاسیر در ایشان متجسم بودند.

وی با تاکید بر اینکه علامه طباطبایی با تفسیر قرآن معانی آیات را تجسم می بخشید تصریح کرد: علامه توجه ویژه ای به ولایت اهل بیت(ع) داشت و در روزهای شهادت که مجالس عزا برپا می شد زودتر از همه می آمدند و در گوشه ای از مجلس می نشستند تا از روضه اهل بیت(ع) بهره مند شوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تواضع علامه در برابر شاگردان، درس اخلاقی برای همه بود و تاکید داشت که برکت علم در تعظیم استاد است.

وی با تاکید بر اینکه تمام حرکات و رفتارهای علامه طباطبایی درس بود گفت: علامه نه تنها یک مفسر بود بلکه یک فقیه بزرگ بود؛ از تمام جهات نابغه بود و از نوادر روزگار و اسلام به حساب می‌آمد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه تفسیر المیزان ایشان بسیار کتاب مهم و منبعی برای مفاهیم قرآنی است افزود: علامه در ابعاد مختلف تفقه در دین و قرآن داشت و به همین خاطر تفسیر او اثرگذاری و عمق زیادی در تفهیم مفاهیم قرآنی دارد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcirqa3.t1aru2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما