يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : 92610

میانگین سنی ابتلا به کرونا در قم 52 سال است

قم نيوز : معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم در گزارشی میانگین سنی ابتلا به کووید19 را در استان، 52 سال و بروز آن را در بین مردان بیشتر از زنان اعلام کرد.
میانگین سنی ابتلا به کرونا در قم 52 سال است
میانگین سنی ابتلا به کرونا در قم 52 سال است
به گزارش قم نیوز احسان شریفی پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به گزارش اخیر کمیته اپیدمولوژی دانشگاه علوم پزشکی قم درباره روند کلّی کووید19 در استان از ابتدای شیوع تا امروز اظهار کرد: روند اشغال تخت بیمارستانی در قم برای موارد مشکوک و قطعی کرونا در اسفند ماه سال قبل و مهر ماه سال جاری حداکثری و البته در خرداد ماه 1399 حداقلی بوده است.

استادیار بیماری های مغز و اعصاب ادامه داد: البته این روند از خرداد ماه امسال تا نیمه مهر ماه افزایشی و خوشبختانه از نیمه مهر تا امروز روندی کاهش را نشان می دهد.

90درصد بستری شدگان حداکثر 7 روز در بیمارستان بستری بوده‌اند
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: این گزارش نشان می دهد روند سرایت کرونا در پیک دوم یعنی مهر ماه 1399 در قم، چهار برابر پیک اول یعنی اسفند ماه 1398 بوده است.

وی ادامه داد: نکته دیگر در این گزارش درباره روند فاصله بین بیماران بدحال و مرگ و میر کرونایی در استان است که خوشبختانه این روند کاهشی و بیانگر آن است که هم این بیماری بهتر شناخته شده و هم این که کیفیت پرستاری کادر درمان از بیماران ارتقا یافته است.

شریفی پور افزود: آمار دیگر کمیته اپیدمولوژی استان درباره مدیریت تحت‌های بیمارستانی در قم است، آن جا که حدود 90 درصد بستری شدگان کرونا حداکثر تا 7 روز در بیمارستان بستری بوده و ادامه روند درمانی خود را در قرنطینه خانگی پشت سر گذاشته اند تا امکان پذیرش بیماران جدید تسهیل شود.

میزان فوتی کرونایی در قم پایین‌تر از نصف میانگین کشوری
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین آمار داد: 98 درصد مبتلایان و بیماران کرونا در قم بومی و تنها دو درصد غیربومی هستند.

وی اضافه کرد: میانگین سنّی کرونایی ها در قم 52 سال است، در عین حال که 58 درصد بیماران از مردان و 42 درصد از زنان بوده اند که دلیل ابتلای بیشتر مردان، تماس بیشتر آنان با جامعه و ایجاد نوعی خودایمنی در زنان از طریق ترشح هورمون استروژن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطر نشان کرد: بررسی ها نشان می دهد میزان بروز این بیماری در قم نسبت به میانگین کشوری بیشتر بوده، اما در عین حال میزان فوتی کرونایی در استان از نصف میانگین کشوری هم پایین تر است.

شریفی پور در ادامه گفت: بررسی ها و مطالعات جهانی نشان می دهد ویروس کرونا در اصل یک «ویروس تماس» است، به بیان دیگر این ویروس بیش از آن که از طریق سطوح به انسان سرایت کند، از عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی بین انسان ها منتقل می شود و به همین دلیل است که توصیه شده تا فاصله ها رعایت شود و تجمع ها به حداقل برسد.

وی در پایان تأکید کرد: فصل سرما آغاز شده و از این رو، لزوم توجه به وجود تهویه مکنده در بخش های مختلف، امری است که باید بیش از گذشته مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchv-nw.23nizdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما