کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خدمت علامه طباطبایی به روایات تفسیری در میان مفسران بی‌نظیر است

25 آبان 1399 ساعت 14:28

استاد حوزه و دانشگاه گفت: علامه طباطبایی دو خدمت بزرگ به سنت کرد که یکی فهماندن چگونگی تعامل با سنت تفسیری است و دوم پیرایش روایات تفسیری. 


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی راد در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد ارتحال علامه سیدمحمدحسین طباطبایی که در محل دارالقرآن این علامه در قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه علامه طباطبایی در پیوند با قرآن به تفسیر قرآن به قرآن شهره است اظهار کرد: ولی آنچه که علامه به آن بیش از دیگران مشهور است عمیق‌تر از چیزی است که از آن سخن می‌گوییم و بابت آن علامه را می‌ستاییم.

وی خاطرنشان کرد: البته یک شهرت ناصوابی هم وجود دارد که هنوز هم برخی به آن دامن می‌زنند و آن اینکه انگار وقتی ایشان تفسیر قرآن به قرآن گفتند نوعی بی‌توجهی به معارف اهل بیت است که در واقع اینطور نبوده است.

این کارشناس علوم قرآن و حدیث با اشاره به نقش بی‌بدیل سنت در فهم قرآن گفت: علامه دو خدمت بزرگ به سنت کردند یکی فهماندن چگونگی تعامل با سنت تفسیری و دوم پیرایش روایات تفسیری است. 

وی اضافه کرد: علامه طباطبایی در خدمت به روایات تفسیری در بین مفسران قطعا بی‌نظیر است و اینکه استاد شهید مطهری فرمودند یک قرن باید بگذرد تا لایه‌های پنهان المیزان روشن شود واقعا درست است.
مهدوی راد خاطرنشان کرد: نباید از المیزان غفلت شود و باید بارها به آن مراجعه کنیم تا به نکته‌های مهم آن پی ببریم.

انتهای خبر / 106
 


کد مطلب: 92619

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/92619/خدمت-علامه-طباطبایی-روایات-تفسیری-میان-مفسران-بی-نظیر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir