قم نيوز : دیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط اماکن بین‌راهی مناسب است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط آن‌ها ۷۵ الی ۸۶ درصد است.
اماکن بین‌راهی قم ۷۵ تا ۸۶ درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند
اماکن بین‌راهی قم ۷۵ تا ۸۶ درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند
به گزارش قم نیوز حدود 9 ماه است که کشورمان درگیر ویروس کرونا است و برای مقابله با این ویروس منحوس اقدامات بسیار خوبی انجام‌شده است.

از جمله اقداماتی که در این زمینه انجام‌شده رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ در سطح شهر مردم موارد بهداشتی را رعایت کرده و همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند و فروشگاه‌های بزرگ و اماکن نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع دارند.

اماکن بین‌راهی با توجه به تردد بالای مسافرین در معرض خطر و شیوع کرونا است که مرکز بهداشت استان در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده است.

نرگس جعفری مدیر گروه سلامت محیط کار مرکز بهداشت قم اظهار داشت: اماکن بین‌راهی تفاوتی با اماکن شهری ندارند و نظارت کامل بر آن‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط اماکن بین‌راهی مناسب است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط آن‌ها 75 الی 86 درصد است و وضعیت مناسب‌تری نسبت به برخی از اماکن شهری دارند.
مدیر‌گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم عنوان کرد: با توجه به نامه‌ای که وزارت بهداشت در زمینهٔ جمع‌آوری قلیان سرا زد در مرحله نخست فروردین‌ماه 170 قلیان سرا را جمع‌آوری و پلمپ کردیم ولی برخی به‌صورت مخفیانه اقدام به بازگشایی کردند.

جعفری تصریح کرد: با توجه به گزارش‌هایی که به مرکز بهداشت می‌شد پیگیری مداوم انجام دادیم، در مسیر کهک که مسیر گردشگری است کارشناسان به‌صورت جهادی و شبانه‌روز فعالیت کردند و 90 درصد قلیان سراها جمع‌آوری و با آن‌ها برخورد شد.

وی با اشاره به فعالیت سامانه 190 گفت: به‌صورت مداوم باید گزارش‌های این سامانه پیگیری و پاسخ داده شود و همچنین شکایت هایی که بررسی می شود در سامانه بارگزاری شود، این سامانه پاسخگوی شکایت‌های مردم در زمینهٔ مسائل بهداشتی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها است.

گفتنی است رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در راستای کمک برای کاهش ویروس کرونا است و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط مسئولین بهداشت از هفته آینده تردد بین شهرها ممنوع است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcg739y.ak9xx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما