دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 92629

شهدا هیچ گاه در برابر دشمن سر فرود نیاوردند

قم نيوز : فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم گفت: شهیدان هیچ‌گاه تسلیم نشدند و در برابر دشمن سر فرود نیاورند و اقداماتشان همه الهی بود و امانتی سنگین به ما سپرده‌اند.
شهدا هیچ گاه در برابر دشمن سر فرود نیاوردند
به گزراش قم نیوز سرتیپ دوم علی اسدی دیروز یکشنبه در مراسم رونمایی از 40 پلاک شهید در مجتمع امام خمینی(ره) در قم اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از یاد نبریم و باید یاد و خاطره شهدای قبل و بعد از انقلاب، شهیدان 8 سال دفاع مقدس، شهدای مدافع امنیت، شهدای حرم و سردارانی چون حاج قاسم سلیمانی را زنده نگاه‌داریم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم افزود: چنین جلساتی به شهدا و خانواده معظم ایشان تعلق دارد و در محضر شهدا و خانواده شهدا بودن توفیق می‌خواهد.

وی تصریح کرد: خانواده شهدا چشم‌وچراغ این ملت شریف هستند و امروز شهدا ما را دعوت کرده‌اند و باید خود را خادمان شهدا و قدردان این فرصت‌ها بدانیم.

فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) بیان کرد: مزین شدن 40 کوچه و برزن با پلاک شهدا درقم، حرکتی بزرگی در معرفی شهداست و می‌خواهیم این پلاک‌ها در شهر نمود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره شهدا بسیار ارزشمند است و متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستیم بهتر از این دین خود را به شهیدان ادا کنیم، اما همین تلاش به ویژه از مسئولان سپاه علی‌‌ابن‌طالب نیز گرانقدر است و جای تقدیر دارد.

اسدی گفت: بسیاری از جوانان با زندگی رزمندگان و ایثارگران و شهیدان آشنا نیستند و اگر به‌خوبی عنوان نشود نمی‌توانیم به‌خوبی این فرهنگ را در جامعه تبیین کنیم.

وی افزود: منظور رهبری در مورد اجرای چنین برنامه‌هایی، اثربخشی آثار و اقدامات شهدا در سطح جامعه است، اگر فعالیت‌های شهدا و خصوصیات آن‌ها را بشناسیم و بدانیم چه اهداف والایی داشتند و مقصدشان کجا بوده است قطعاً جامعه به سمت رستگاری رهنمون می‌شود.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم بیان کرد: طبق گفته‌های موجود هر یک از صندلی‌های مسئولان حاصل خون 72 شهید است،قطعاً بر هر صندلی که نشسته‌ایم باید پاسخگوی 72 شهید باشیم.

وی گفت: یکی از بزرگان دفاع مقدس می‌گفت امروز مسئولان بر روی درب‌ها می‌نویسند بدوم هماهنگی وارد نشوید و دیروز فرزندان دفاع مقدس می‌گفتند فرماندهی از آن امام حسین(ع) است، گاهی این شیوه‌های مدیریتی کمرنگ می‌شود.

اسدی عنوان کرد: اگر خود را مدیون خانواده شهدا می‌دانستیم، حاصل این اقدامات شهیدان را به عنوان امانت فرض می‌کردیم دیگر از وظایف و رسالتی که داشتیم غفلت نمی‌کردیم، هر چند امروز هم اجازه نمی‌دهیم ذره‌ای از خاک ما توسط اجنبی اشتغال شود و یا زیر سلطه بیگانگان برویم.

وی تصریح کرد:شهیدان هیچ‌گاه تسلیم نشدند و در برابر دشمن سر فرود نیاورند و اقداماتشان همه الهی بود و امانتی سنگین به ما سپرده‌اند، امروز در این جایگاه مقدس قسم می‌خوریم ذره‌ای از عقاید این خانواده‌های معظم کوتاه نمی‌آییم.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان قم خاطرنشان کرد: مسیر شهدا مسیر استقامت و پیروزی است و اگر در نهایت شهادت نیز باشد باز همان به معنای پیروزی است، در چنین مسیری باخت معنا ندارد و جبهه حق علیه باطل هیچ‌گاه دچار شکست و ضعف نمی‌شود.

وی در پایان گفت: وقتی در مکتب سرخ شهادت قدم برداشتیم لحظات مقدس است، ما وظیفه‌داریم دفاع مقدس را به فرزندان خود بازگو و آن را ترویج کنیم،وقتی پلاک 40 شهید در شهر نصب شود یعنی فرصتی ارزشمند برای آشنایی با نام شهدا فراهم می‌آید؛ امیدواریم این برنامه‌ها اثربخش و تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchw-nw.23niidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما