قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: علی‌رغم تصویب دولت، ۳۲ هکتاری قم در ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی قم ۱۲ سال بلاتکلیف است.
ستاد بازآفرینی برای نوسازی مناطق محروم و سکونتگاه های غیررسمی قم ورود کند
ستاد بازآفرینی برای نوسازی مناطق محروم و سکونتگاه های غیررسمی قم ورود کند
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی امروز در یکصد و شصت و ششمین نشست رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: در این ایام شاهد تلاش مدیریت شهری در ارائه برنامه‌های مختلف ویژه روز قم و سالروز ورود حضرت معصومه(س) و کنگره شهدای قم بوده‌ایم که جای تقدیر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در خصوص مشکلات منطقه 6 قم بیان کرد: وضعیت امکانات شهری در این منطقه مطلوب نیست و ساکنین در معرض آسیب‌های جدی در مجاورت دکل‌های قوی برق قرار دارند و تمهیداتی برای رهایی از این مشکلات اندیشیده نشده است.

وی تصریح کرد: در رابطه با پیگیری مشکلات این منطقه به همراهی و همدلی مدیران شهری و نمایندگان مردم قم در مجلس و دولت نیاز است تا بتوان بخش زیادی از مشکلات در این منطقه را رفع کرد.

جلالی بیان کرد: ستاد بازآفرینی قم، برای نوسازی مناطق محروم و سکونتگاههای غیررسمی قم به ویژه در منطقه 6 ورود کند تا معضلات و محرومیت‌ها ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد: منطقه 6 دارای یک هزار و 100 هکتاری وسعت و 230 هزار نفر جمعیت است و یک ششم از جمعیت شهر مقدس قم را در بر می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: کمبود فضای سبز در این منطقه یکی از مشکلات جدی است، در حالی که در قم میانگین سرانه فضای سبز به 20 متر مربع می‌رسد در منطقه 6 تنها 4 متر مربع فضای سبز شهری دیده می‌شود.

وی ادامه داد: کمبود فضای ورزشی و تفریحی و استخر از دیگر مشکلات در منطقه 6 است و به لحاظ زیرساختی در هنگام بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شود و نقط آسیب‌خیزی دارد.

جلالی عنوان کرد: وجود کوچه‌ها دارای عرض کم موانعی در ایجاد فاضلاب شهری به وجود آورده است و بخش زیادی از فاضلاب به کوچه‌ها هدایت می‌شود که زیبنده شهر نیست، البته در بازدید از این منطقه بسیاری از کمبودها احصا شد که باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: منطقه 6 از نظر بهداشت و درمان با محدودیت‌هایی مواجه است و ساکنین دسترسی زیادی به خدمات ندارند و لازم است در جهت رفع نیاز مردم در منطقه مطالعاتی از سوی مجموعه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی قم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: کمبود تجهیزاتی مانند کامیون و لودر و دستگاههای سنگین مشکلاتی را در روند اجرای پروژه ها به وجود آورده است و پیشنهاد می‌شود با ارزیابی تجهیزات در مناطق 8 گانه نسبت به توزیع دقیق‌تر تجهیزات اقدام شود.

وی پرداخت غرامت در منطقه 6 را یکی از دغدغه‌ها برشمرد و گفت: در این منطقه زمین‌ها به صورت غیرمجاز تفکیک شده و تخلف مالکین و وجود دکل‌ها موجب شده تا احکام قضائی متوجه مدیریت شهری باشد و از دستگاه قضایی انتظار است تا به صورت ماهیّتی در این زمینه ورود کند.

جلالی افزود: از سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در جهت سفالت خیابان‌ها و کوچه‌های منطقه انجام شده است البته در منطقه 6 نیازمند خط کشی خیابان های آسفالت شده هستیم.

وی اظهار داشت: به واسطه ورود دکل‌های برق فشار قوی برای حفظ سلامت شهروندان باید اقدام به جابه جایی سکونتگاههای غیررسمی تصویب شود چرا که حفظ سلامت مردم فقط مبارزه با کرونا نیست و شهروندان در معرض آسیب هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: علی‌رغم تصویب دولت، 32 هکتاری قم در ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی قم 12 سال بلاتکلیف است.

وی گفت: بیان معضلات و مشکلات در این منطقه از به معنای نادیده گرفتن زحمات انجام شده نیست و اقدامات خوبی از سوی شهرداری انجام شده که باید تداوم یابد.

جلالی افزود: عبور فاز نخست خط A مترو قم از منطقه 6 می‌تواند موجب تحولات خوبی در منطقه شود، یکی از مزیت های منطقه 6 یعنی بلوار حضرت معصومه (س) به عنوان یک محور ورودی است.

وی تصریح کرد: در رابطه با رفع مشکلات پیشنهاداتی ارائه شده که افزایش بودجه این منطقه برای سال 1400 می‌تواند ثمربخش باشد، از طرفی ستاد بازآفرینی استان و استانداری برای حل مشکلات چاره اندیشی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: در جهت جهت فرهنگ شهروندی کارهای خوبی انجام گرفته است و باید در عرصه فرهنگ و هنر به طور جدی‌تری وارد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch--nw.23nimdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما