دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : 92660

رونمایی از دو کتاب «ابوالفضل، مرگ بر شاه» و «از خیابان ارم»

قم نيوز : کتاب خاطرات انقلاب با عنوان «ابوالفضل، مرگ بر شاه»، مجموعه شعر قم با عنوان «از خیابان ارم» و هفت انیمیشن آموزشی در حوزه مدیریت پسماند در نشست امروز شورای اسلامی شهر قم رونمایی شدند.
رونمایی از دو کتاب «ابوالفضل، مرگ بر شاه» و «از خیابان ارم»
رونمایی از دو کتاب «ابوالفضل، مرگ بر شاه» و «از خیابان ارم»
به گزارش قم نیوز رونمایی از دو کتاب خاطرات انقلاب با عنوان «ابوالفضل، مرگ بر شاه»، مجموعه شعر قم با عنوان «از خیابان ارم» از برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و به مناسبت گرامیداشت «روز قم» بود.

در این نشست علی پورزمان، یکی از نویسندگان کتاب «ابوالفضل، مرگ بر شاه» در سخنانی گفت: این کتاب، خاطرات آقای ابوالفضل الماسی از انقلابیون قم و از دوران انقلاب است.

وی افزود: به خوبی به یاد دارم که در آغاز ضبط خاطرات، ایشان به ما گفت من به خاطر رضای خدا در فعالیت های انقلابی حاضر بودم و بیان این خاطرات هم برای رضای خداست.

پورزمان ضمن تشکر از رضا یزدانی به عنوان نویسنده دیگر این کتاب ابراز امیدواری کرد که انتشار این کتاب، سرآغاز خوبی برای تداوم ثبت و ضبط خاطرات مردم قم از دوران انقلاب باشد.

همچنین ابوالفضل الماسی نیز در ادامه این نشست بیان کرد: افراد بسیاری برای به ثمر رسیدن این انقلاب زحمت کشیدند که برخی شهید شدند و برخی هم از قطار انقلاب پیاده شدند یا از آن سقوط کردند، پس ما باید مراقب خود باشیم و همیشه از خداوند بخواهیم که عاقبت ما را ختم به خیر کند.

وی اضافه کرد: رهنمود حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری این است که می فرمایند کارهایی را که برای مردم انجام می دهید، به آن ها بگویید، لذا هم ما و هم مسؤولان باید به این توصیه مهم عنایت داشته باشند.

در ادامه این نشست معاون فرهنگی حوزه هنری استان قم نیز به روند شکل گیری کتاب «از خیابان ارم» اشاره کرد و گفت: این کتاب، مجموعه اشعار برگزیده ای است که صرفا برای شهر قم و در حال و هوای شهر قم سروده شده است.

محمد غفاری ادامه داد: این اشعار بر اساس یک فراخوان جمع آوری شد که بیش از 100 شاعر بر اساس این فراخوان شعر سرودند و برگزیده این اشعار در کتاب «از خیابان ارم» منتشر می شود.

رونمایی از هفت انیمیشن در حوزه مدیریت پسماند با هدف آموزش ساماندهی پسماند به اقشار مختلف و ارتقای فرهنگ شهروندی از دیگر برنامه های امروز نشست علنی شورای اسلامی شهر قم بود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند قم در این زمینه گفت: حوزه مدیریت پسماند از حوزه هایی است که اگر مشارکت شهروندان را نداشته باشد، نمی تواند برنامه های خود را به پیش ببرد.

عبدالله میرابراهیمی اضافه کرد: همه برنامه ریزی های این سازمان بر آن است تا شهروندان با اجتناب از تولید زباله و یا کاهش تولید زباله بتوانند مدیریت شهری را در ارائه بهتر خدمات یاری کنند.

وی افزود: در طراحی این انیمیشن ها همه اقشار و بویژه کودکان، دانش آموزان و خانواده ها به عنوان جامعه هدف در نظر گرفته شده اند.

میرابراهیمی همچنین اظهار کرد: برنامه ریزی های این سازمان در حوزه ساماندهی پسماند در سال جاری و با توجه به شیوع کرونا، بر تداوم آموزش ها و فرهنگسازی ها از طریق فضای مجازی قرار دارد و این انیمیشن ها هم در همین راستا تولید شده اند و در فضای مجازی و از جمله کانال های مرتبط با آموزش و پرورش استان بارگذاری خواهند شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccxeqo.2bqie8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما