سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 92673

نظارت فنی و مهندسی بر پروژه‌های عمرانی قم

قم نيوز : معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: در شهرداری قم پروژه‌های سازمان توسعه و عمران مانند پروژه‌های بخش خصوصی با دقت مورد ارزیابی و کنترل کیفیت قرار می‌گیرد.
نظارت فنی و مهندسی بر پروژه‌های عمرانی قم
نظارت فنی و مهندسی بر پروژه‌های عمرانی قم
به گزارش قم نیوز عباس حلوایی زاده با اشاره به فعال کردن سازمان توسعه و عمران شهرداری قم برای اجرای قوی پروژه‌های عمرانی در شهر، اظهار داشت: حسن این موضوع این است که هدف سازمان توسعه و عمران اجرای پروژه و راهبری وضعیت است نه صرفا سوددهی.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: طبق اساسنامه سازمان توسعه و عمران هر چه سود در پروژه‌های این سازمان عاید شود برای شهرداری است و سازمان می‌تواند تجهیزات بخرد که در نهایت به نفع شهر است.

حلوایی زاده با بیان اینکه در نوسانات هم این سازمان به این دلیل که با شهرداری در ارتباط است کمتر دچار ضربه می‌شود، اضافه کرد: موضوع دیگر ارتقای سطح علمی و اجرایی نیروهای فنی مهندسی شهرداری قم است.

وی افزود: سازمان تنه به تنه پیمانکاران درجه یک زده و کیفیت اجرای پروژه توسط این سازمان هیچ دست کمی از پیمانکاران پرتوان بخش خصوصی ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: با وجود اینکه این سازمان متعلق به شهرداری است اما مشاورهایی برای نظارت بر این سازمان اخذ شده تا کیفیت پروژه‌ها تضمین شود.

حلوایی زاده ادامه داد: تمام پروژه‌ها توسط آزمایشگاه مکانیک خاک که دولتی است به صورت کامل کنترل شده و نمونه گیری از مصالح و بستر خاک و… در پروژه‌های این سازمان مانند بخش خصوصی به روز انجام می‌شود.

وی جا به جایی تاسیسات را یکی از مراحل سخت اجرای پروژه‌های عمرانی دانست و عنوان کرد: با وجود اینکه متولی این کار سازمان‌های دیگر هستند اما اغلب جا به جایی تاسیسات با هزینه شهرداری ایجاد می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به مشکلاتی که نبود مدیریت واحد شهری برای پروژه‌های عمرانی ایجاد کرده، گفت: سیستم بودجه ریزی شرکت‌ها با شهرداری متفاوت است و این موجب عدم همراهی در اجرای پروژه‌های مشترک بین شرکت‌های خدمات‌رسان و شهرداری می‌شود.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgw39y.ak9xu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما