سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : 92692

حمایت از پروژه های دانش بنیان اولویت استان است

قم نيوز : استاندار قم حمایت از پروژه های دانش بنیان را یکی از مهم ترین اولویت های استان قم عنوان و بر آن تأکید کرد.
حمایت از پروژه های دانش بنیان اولویت استان است
حمایت از پروژه های دانش بنیان اولویت استان است
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان ضرورت پایبندی مسؤولان به وعده های داده شده اظهار کرد: پیگیری امور بویژه در تأمین زیرساخت ها، یکی از مهم ترین حمایت ها و پشتیبانی های لازم دستگاه های دولتی از بخش خصوصی است.

وی افزود: لازم است تا در برنامه ریزی های تسهیل و رفع موانع تولید در استان، تفاوت های ماهوی بخش های مختلف مانند بخش صنعت و معدن و تجارت، بخش جهاد کشاورزی، بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و مانند آن دیده شود.

استاندار قم در ادامه پروژه های دانش بنیان استان را یکی از شاخص ترین پروژه ها دانست و گفت: همه دستگاه های اجرایی استان موظف اند حمایت از شرکت های دانش بنیان  و پروژه های آنان را در اولویت خود قرار دهند، همچنان که مدیریت استان نیز این مسئله را به شکل جدی پیگیری می کند و پیگیری خواهد کرد.

وی سپس از فعالان اقتصادی استان خواست تا برای تخصیص کمک های لازم به آن ها، سرمایه گذاری در بانک های استان و افتتاح حساب را نادیده نگیرند و به آن توجه ویژه داشته باشند.

سرمست با اشاره به این که بانک های استان باید افزایش سهم منابع اختصاصی به طرح ها و پروژه ها را پیگیری کنند اظهار کرد: همه مسؤولان استان باید دست در دست هم دهند تا حمایت و پشتیبانی از طرح ها و پروژه های استانی به حداکثر خود برسد.

استاندار قم در ادامه از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواست تا قصور احتمالی برخی بانک ها در ارائه تسهیلات به پروژه ها را کتبا به وی گزارش کند.

وی افزود: مدیریت این بانک ها باید در این باره پاسخگو باشند و توضیح کامل دهند.

سرمست همچنین به مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم به مدت یک ماه مهلت داد تا تقاضاهای لازم برای جذب تسهیلات در این بخش را فراهم سازد.

وی اضافه کرد: بدیهی است اگر این تسهیلات تا پایان آذر ماه سال جاری جذب نشود، آن گاه می توانیم شرایط را برای استفاده از این تسهیلات در بخش های دیگر متقاضی مانند جهاد کشاورزی مهیا کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchi-nw.23niwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما