قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: در حال حاضر باوجود محدودیت‌های صورت گرفته مهم‌ترین عامل شیوع بیماری در قم دروهمی و مهمانی‌های خانوادگی است.
دورهمی‌های خانوادگی با مهمانی ناخوانده به نام ویروس کرونا در قم / بیشتر فوت شدگان سابقه دیابت داشته‌اند
دورهمی‌های خانوادگی با مهمانی ناخوانده به نام ویروس کرونا در قم / بیشتر فوت شدگان سابقه دیابت داشته‌اند
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری قم برگزارشد، با اشاره به وضعیت قم درزمینهٔ اعمال محدودیت‌های روز شنبه اظهار داشت: طبق تقسیم صورت گرفته استان‌ها و شهرهای کشور به 3 سطح زرد؛ نارنجی و قرمز تقسیم‌شده‌اند و قم همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و مهم‌ترین عامل شیوع بیماری کرونا در این استان دورهمی خانوادگی است.

به گفته وی؛ هرچند در کنترل شیوع و چرخه انتقال در اجتماع‌های بزرگ‌تر مطلوب عمل کردیم ولی در استان هنوز تجمع‌های کوچک خانوادگی برقرار است و برای کاهش آن نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به نوع ویروس منتشرشده در سطح کشور گفت: وضعیت کشور وکل دنیا درزمینهٔ شیوع بیماری وضعیت مطلوبی نیست، طبق آخرین مطالعات صورت گرفته نوع ویروس منتشرشده در پیک نخست در کشور از نوع چینی بوده ولی در پیک کنونی نوع ویروس ایتالیایی است این ویروس جهش بسیار بالایی دارد.

قدیر افزود: با توجه به چرخه انتقال در کشور قرار است از شنبه یکم آذرماه محدودیت‌هایی در کشور اعمال شود و این محدودیت‌ها در شهرهای قرمز مانند قم شدیدتر خواهد بود، هدف از این محدودیت‌ها کاهش 15 درصدی آمار مرگ‌ومیر و 30 درصدی آمار بیماران کرونایی در مدت‌زمان دوماهه است.

قم از نظر شیوع کرونا در کشور در رتبه بیستم قرار دارد

قدیر عنوان کرد: قم در رتبه بیستم ازنظر شیوع کرونا در کشور قرار دارد، طی هفته‌های اخیر روند ثابت با شیب نزولی بسیار خفیف بوده و این در حالی است که اکثر استان‌های کشور در حال ثبت رکوردهای کرونایی هستند.

وی با اشاره به این‌که سالمندان و افراد پرخطر در تیررس شیوع بیماری هستند اظهار داشت: 97 درصد مرگ‌ومیرهای ثبت‌شده بیماران دارای  50 تا 70 سال سن هستند هم‌چنین مرگ‌ومیرها در قم مربوط به افرادی است که دارای بیماری دیابت بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: موضوع مورد تأکید در اجرای این طرح اقناع افکار عمومی و همراهی قشرهای جامعه به‌ویژه واحدهای صنفی است که در این زمینه نقش‌آفرینی رسانه‌ها حائز اهمیت است.

قدیر تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و اقناعی برای پایبندی عموم مردم به رعایت محدودیت‌های اعلامی ستاد ملی مقابله با کرونا ضروری است، با توجه به این‌که شیوع بیماری در مطب‌ها بالا است نظارت بر مطب‌ها و ساختمان‌های پزشکی در سطح قم در روزهای اخیر تشدید شده و تاکنون تذکرهای لازم نیز در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbazb9.rhb5gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما