چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : 92717

اعمال محدودیت‌های اول آذر طرح جامعی که ضمانت اجرایی دارد

قم نيوز : معاون استاندار قم گفت: تفاوت طرح کنونی با طرح‌های قبلی جامعیت آن و فراگیری از سوی ارگان مختلف نظام است.
اعمال محدودیت‌های اول آذر طرح جامعی که ضمانت اجرایی دارد
اعمال محدودیت‌های اول آذر طرح جامعی که ضمانت اجرایی دارد
به گزارش قم نیوز بیژن سلیمان پور ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری ،هماهنگی و مدیریت پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به جامعیت و فراگیری طرح و مصوبه اجرایی اول آذرماه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: طرحی که از روز شنبه اجرا می‌شود دربرگیرنده دیگر طرح‌ها هم است، در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و این طرح تنها شامل مصوبات ستاد ملی کرونا نیست بلکه یک طرح جامع از سوی کل نظام است و ضمانت اجرایی بالایی دارد.

به گفته این مسئول؛ بحث‌هایی که در جلسه شورای اطلاع‌رسانی مطرح‌شده برگرفته از افکار عمومی جامعه بود تعدد طرح‌ها است، قوه قضاییه و هیات رئیسه مجلس خود را مشمول اجرای این طرح در برگزاری جلسات خود می‌داند، ستاد نیروهای مسلح هم آماده همکاری برای نظارت است.

معاون امور سیاسی و امنیتی استانداری قم بیان کرد: 9 ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد  و با مرگ‌ومیر روزانه شهروندان روبرو هستیم ولی برخی افراد در جامعه اقناع نشده‌اند.

سلیمان پور افزود: باید این باور را در جامعه ایجاد کنیم که در چه وضعیتی قرار داریم، در بحث اجرای طرح اداری دستورالعمل شورای اداری کشور است، اختیار به استانداران داده‌شده و یک کمیته تشکیل و این مصادیق مشخص شود، برخی دستگاه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی استان‌ها ضروری بودن و یا غیرضروری بودن آن مشخص شود.

معاون امور سیاسی و امنیتی استانداری قم عنوان کرد: از منظر سیاسی با نظارت و همکاری لازم برای اجرایی این مصوبه خواهیم داشت.

حضور 2 هزار کادر آموزشی در مدارس مختلف استان

وی با اشاره به اجری طرح شاد و حضور 2 هزار کادر آموزشی در مدارس مختلف قم عنوان کرد: در اجرای طرح شاد کادر آموزشی و مدارس نقشی ندارند ولی باید در هر مدرسه 5 الی  6 نفر حضورداشته باشند که جمعاً در استان حدود 2 هزار نفر در مدارس حضور دارند، باید در این طرح از تردد این 2 هزار نفر هم جلوگیری شود.

سلیمان پور گفت: بخشی از طرح‌ها از امروز تاکنون برای اعمال محدودیت با مشارکت نیروی انتظامی و بسیج اجرا می‌شود، بخشی از پزشکان در حال تردد باید با ذکر نام و پلاک مشخص شوند.

به گفته وی بخش صنعت مشخص و فهرست دقیقی ارائه شود، اقلام غیرضروری اعمال محدودیت صورت بگیرد و تردد افراد که اقلام ضروری دارند مشخص شود، برخی صنوف شماره پلاک به شماره راهور داده می‌شود، نیروی انتظامی همراه ما است ولی نگاه ما قهری و اعمال برخورد نیست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfeed1.w6d0yagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما