پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 92737

باید ظرفیت‌های فرهنگی قم و حوزه‌های علمیه تحکیم شود

قم نيوز : عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفت: باید زیرساخت‌هایی برای ابلاغ دعوت و ارائه ظرفیت فرهنگی قم به سایر شهرها و کشورهای دیگر داشته باشیم بنابراین مقتضی است که به تحکیم ظرفیت‌های فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه بپردازیم.
باید ظرفیت‌های فرهنگی قم و حوزه‌های علمیه تحکیم شود
باید ظرفیت‌های فرهنگی قم و حوزه‌های علمیه تحکیم شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی با بیان اینکه با ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم مرکزیت این شهر بیش از گذشته نمایان شد، اظهار کرد: اکنون قم خاستگاه فرهنگی پیدا کرده و منشأ فرهنگ اسلامی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهر قم کانون فرهنگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و حرم اهل بیت(ع) نامیده شده است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی عنوان کرد: تأسیس حوزه‌های علمیه ظرفیت فرهنگی دینی برای قم ایجاد کرده و مرکز انقلاب اسلامی است به طوری که مرکزیت اسلام و دعوت به توحید از قم به سراسر جهان بوده است.

وی با تأکید بر رسیدگی به مشکلات و مسائل شهر قم گفت: باید زیرساخت‌هایی برای ابلاغ دعوت و ارائه فرهنگ اسلامی به سایر شهرها و کشورهای دیگر داشته باشیم بنابراین مقتضی است که به تحکیم ظرفیت‌های فرهنگی به ویژه حوزه‌های علمیه بپردازیم.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: کسانی که از سایر کشورها در جامعة المصطفی تعلیم لازم را فرامی‌گیرند؛ پس از بازگشت به کشور خود منشأ تحولات دینی، فرهنگی و سیاسی می‌شوند.

وی اسلام و فرهنگ استکبارستیزی را به عنوان اهرم‌های انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: اگر شهر قم الگو، نمونه و کارآمد نباشد نمی‌توانیم پیام مورد نظر را صادر کنیم. به عنوان مثال فردی که خودش نمونه نباشد و کارایی را در خود ایجاد نکرده باشد؛ امکان اثربخشی در مجموعه‌ها را ندارد.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: برنامه باید از سطح شعار به سمت شعور و اجرایی درآورده شود یعنی اصل وظیفه را مورد توجه قرار دهد و بر کار فرهنگی و آماده‌سازی زیرساخت‌ها تکیه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر شهری پیام و ظرفیت خاص خود را دارد، گفت: قم به نام شهر فرهنگ، معارف اسلامی و کانون انقلاب است بنابراین باید زیرساخت‌ها آماده شود تا صدور انقلاب و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از این شهر به اقصی نقاط دنیا صورت گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: اکنون در قم حوزه‌های علمیه دارای جایگاه بی‌نظیر است و دانشگاه‌ها در قم نیز باید متمایز از سایر دانشگاه‌ها باشد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchqqnw.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما