پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : 92740

265اثر به دبیرخانه دومین همایش کتاب سال بانوان واصل شد

قم نيوز : معاون جامعه‌الزهرا(س) بابیان اینکه ۲۶۵ اثر به دبیرخانه دومین همایش کتاب سال بانوان ارسال شد، گفت: از مجموع آثار دریافت شده، ۲۴۷ اثر تألیفی شامل ۱۵۵ کتاب، ۲۷ رساله و ۶۵ مقاله علمی پژوهشی، یک اثر تصحیح و تعلیق و ۱۷ اثر ترجمه بودند.
۲۶۵اثر به دبیرخانه دومین همایش کتاب سال بانوان واصل شد
۲۶۵اثر به دبیرخانه دومین همایش کتاب سال بانوان واصل شد
به گزارش قم نیوز ریحانه حقانی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین همایش کتاب سال بانوان که در سالن جلسات جامعه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: همایش کتاب سال بانوان باهدف شناسایی و ظرفیت‌های علمی بانوان و باهدف ارتقای توانمندی‌های علمی این عزیزان برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش کتاب سال بانوان با عنوان یک رخداد عظیم و بی‌بدیل در سطح ملی است که شناسایی ظرفیت‌ها را در اهداف خود مدنظر قرار داده است، دبیرخانه دائمی همایش در طول سال فعالیت‌های ارزشمندی را در اشراف مدیریت گروه‌های علمی ده‌گانه ساماندهی کرده است.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) بیان کرد: 265 اثر به دبیرخانه دومین همایش کتاب سال بانوان ارسال شد که تغییر رویکرد همایش دوم نسبت به اول تعیین رتبه در گروه‌ها است.

حقانی ادامه داد: آثار دریافتی 36 اثر خارج از موضوع بودند و 92 اثر تعداد کل آثار راه‌یافته به مرحله ارزیابی تفصیلی بود و درنهایت 23 اثر حائز رتبه‌بندی شدند، آثار برگزیده گروه‌های علمی به جلسه کمیته علمی ارجاع داده شد و در این جلسه 23 آثار موردبررسی قرار گرفت.

وی گفت: نتیجه بررسی‌های کمیته علمی دو اثر برگزیده  و 6 اثر شایسته تقدیر بود که به تأیید شورای سیاست گذرای رسید، همایش دوم تفاوتی که با همایش اول داشت دو نکته بود بحث مقالات علمی پژوهشی و مقالاتی که چاپ شدند در دستور کار داشتیم اما در همایش اول فقط تألیفات دریافت شد.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد: رویکرد ما از سطح ملی به بین‌المللی است که توجه ویژه به طلاب و اساتید و دانشجویان در عرصه بین‌الملل است و برنامه‌ریزی فراخوان سوم را با این رویکرد داریم.

حقانی ادامه داد: از مجموع آثار دریافت شده، 247 اثر تألیفی شامل 155 کتاب، 27 رساله (دکتری و سطح4) و 65 مقاله علمی پژوهشی، یک اثر تصحیح و تعلیق و 17 اثر ترجمه بودند.

وی گفت: 92 اثر پس از ارزیابی اولیه به مرحله ارزیابی تفصیلی راه یافتند و پس از دو نوبت ارزیابی تفصیلی و ارسال آثار به کمیته علمی، درنهایت 23 اثر حائز رتبه‌بندی شدند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا(س) بیان کرد: شرکت‌کنندگان 184 نفر بودند که از بین آنها 171 نفر بانوان پژوهشگر شامل 119 نفر دانشگاهی و 52 نفر حوزوی بودند.

حقانی بابیان اینکه آثار دریافت شده به دبیرخانه دومین همایش کتاب سال بانوان در 10 گروه علمی است، خاطرنشان کرد: این آثار شامل اخلاق و عرفان، ادبیات و هنر، تفسیر و علوم قرآن، زن و خانواده، علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم حدیث، فقه و حقوق، فلسفه و کلام و همچنین تاریخ سیره است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbgzb9.rhb5apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما