جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 92759

تهیه طرح تعاونی‌های کارگری جایگزین پیمانکارها

قم نيوز : دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم از تهیه طرح تعاونی‌های کارگری جایگزین پیمانکارها از سوی تشکیلات کارگری خبر داد.
تهیه طرح تعاونی‌های کارگری جایگزین پیمانکارها
تهیه طرح تعاونی‌های کارگری جایگزین پیمانکارها
به گزارش قم نیوز اکبر شوکت عصر پنجشنبه در نشست مطبوعاتی که در خانه کارگر استان قم برگزار شد، با اشاره به نامگذاری 29 آبان ماه با عنوان سالروز تصویب قانون کار اظهار کرد: بحث اشتغال، تولید و اقتصاد در اصل 44 بر سه مبنای اقتصاد دولتی، تعاونی و خصوصی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد دولتی به طور کامل به بیراهه رفته، اقتصاد تعاونی نابود شده و اقتصاد خصوصی به سمت اقتصاد مافیایی برده شد که نتیجه واگذاری به بخش خصوصی مشاهده شد و آبروی بخش خصوصی را بردند و بی‌توجهی بزرگی به اصل 44 قانون اساسی صورت گرفت.

عضو هیأت مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور با اشاره به نحوه اجرای قوانین گفت: قوانین باید در کشور بر اساس اصل 44 قانون اساسی تصویب و در دولت‌ها اجرا شود.

وی از تهیه طرح تعاونی‌های کارگری جایگزین پیمانکارها خبر داد و افزود: این طرح از سوی تشکیلات کارگری تهیه شده است.

شوکت با اشاره به مزایای این طرح گفت: با اجرایی شدن این طرح بحث مافیایی و دلالی دیگر وجود ندارد و حداقل 30 درصد جامعه کارگری با اجرای این طرح از فقر نجات پیدا می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قم تصریح کرد: حداقل حقوق نباید بهانه‌ای برای کارفرمایان باشد که فکر کنند با پرداخت حداقل حقوق خود را از زیر دین شرعی حق کارگر خارج می‌کنند و مبنایی برای کل جامعه کارگری شود.

وی با بیان اینکه اکنون 90 تا 95 درصد جامعه کارگری حداقل بگیر شدند، گفت: 70 درصد مستمری‌بگیران در سازمان تأمین اجتماعی حداقل‌بگیر هستند که ظلم آشکار از سوی گروه‌های مافیایی آشکار و پنهان است. 

شوکت با بیان اینکه مافیای آشکار و پنهان ریشه‌های اقتصاد کشور را در حال از بین بردن هستند، گفت: کشور دارای انواع موهبت‌ها است و نیروی انسانی فعال و باهوشی در کشور وجود دارد. اگر عزم جزم شود و به تولید و نیروی انسانی اهمیت داده شود دگرگونی اقتصاد کشور کار سختی نیست و در یک بازه زمانی دو تا سه ساله کشور به اوج موفقیت‌ها می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی در کشورهای پیشرفته به عنوان مهم‌ترین مؤلفه در اقتصاد محسوب می‌شود ولی در کشورهای غیر پیشرفته کمترین توجه به نیروی انسانی می‌شود.

عضو هیأت مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه کشورهای اروپایی نخبگان را از کشور به سرقت می‌برند، گفت: باید به نیروی کار و مسائل اقتصادی اهمیت داده شود.

شوکت با بیان اینکه تشکل‌های کارگری کشور طرح‌های خوبی آماده کردند، گفت: لازم است مجلس از نخبگان کارگری و طرح‌ها برای نجات اقتصاد کشور استفاده کند و این فرهنگ در جامعه کارفرمایی به وجود آید که اگر سودی وجود دارد، بخشی از سود مدیون جامعه کارگری و نیروی انسانی است بنابراین باید به نیروی انسانی اهمیت داده شود و حقوق واقعی نیروی انسانی پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون قرابت خوبی بین کانون بازنشستگان، انجمن‌های صنفی، شورای اسلامی کار و خانه کارگر و مجموعه‌های کارگری به وجود آمده که در سطح کشور تأثیر گذار است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcb9zb9.rhb5spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما