يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : 92827

مقام شفاعت حضرت معصومه(س) یک سرمایه کلان معنوی است

قم نيوز : سخنران حرم بانوی کرامت گفت: سرمایه و ثروت کلان معنوی حضرت معصومه سلام‌الله علیها باعث شده است که تمام شیعیان را شفاعت کند و این یک مقام بسیار عظیم است که در فرمایشات ائمه معصومین موردتوجه واقع‌شده است.
مقام شفاعت حضرت معصومه(س) یک سرمایه کلان معنوی است
مقام شفاعت حضرت معصومه(س) یک سرمایه کلان معنوی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ سید محمد میر شفیعی طی سخنانی در حرم بانوی کرامت که ظهر امروز از بستر فضای مجازی و شبکه استانی نور پخش شد، اظهار کرد: شخصیت با عظمت بانوی کرامت به خاندان عصمت و طهارت منسوب و متصل است چراکه این بانوی بزرگوار فرزند و خواهر امام است و خودشان هم ملقب به معصومه(س) است و زیارت حضرت معادل بهشت است.

وی افزود: وعده‌ای که برای زیارت ائمه معصومین داده‌ شده در زیارت بانوی کرامت نیز داده ‌شده و سه امام معصوم فرموده‌اند هرکسی بامعرفت حضرت معصومه(س) را زیارت و کرده بهشت بر او واجب می‌شود.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: زائر حضرت معصومه(س) سزاوار بهشت رفتن می‌شود و خداوند اسباب عاقبت‌به‌خیری زائر حضرت را فراهم می‌کند و سرانجام زائرین بانوی بزرگوار بهشت است و این وعده کمی نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: در ۱۶ جای قرآن نجات از آتش جهنم و مشرف شدن به بهشت را خداوند به فوز عظیم تعبیر کرده است و این رستگاری بزرگی است که کسی از آتش جهنم نجات پیدا کند و به بهشت وارد شود و این رستگاری بزرگ نصیب کسانی می‌شود که شاکله ایمانشان درست و معرفت به اهل‌بیت(ع) داشته باشد.

وی یادآور شد: یکی از کارهایی که راه بهشت را برای انسان فراهم می‌کند عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت است که زیارت یکی از همین مصادیق عرض ارادت است.

میر شفیعی اظهار کرد: شخصیت حضرت معصومه(س) یک شخصیت باعظمتی است و نزد خدا و نزد اولیاء خدا بسیار بزرگ است و کسانی از این جایگاه خبر داده اند که خودشان نزد خداوند مقامی والا دارند.

وی در ادامه گفت: بی‌معرفتی به خاندان عصمت و طهارت خطا و جرم بزرگی است و باید توبه نماییم و شخصیتی همچون امام صادق(ع) قبل از تولد بانوی کرامت خبر از به وجود آمدن بانوی کرامت داده اند و مژده آمدنش را داده اند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید شهر قم حرم ما اهل‌بیت(ع) است و در این شهر بانویی از فرزندان ما از دنیا می‌رود که به‌واسطه شفاعت این بانو همه شیعیان وارد بهشت خواهند شد.

وی تأکید کرد: مقام شفاعت یک مقام بسیار بزرگی است و روز قیامت روزی که همه صدای وانفسا دارند و هر کس به اوضاع‌واحوال خود گرفتار است و کمتر کسی است که در قیامت در فکر دستگیری دیگران باشد و این مقام همان مقام شفاعت است.

میر شفیعی خاطرنشان کرد: به‌تناسب مقام ایمان و عزت نزد خداوند افراد می‌توانند دیگران را شفاعت کنند و به فرموده امام صادق علیه‌السلام  حضرت معصومه(س) مقامی دارد که می‌توانند همه شیعیان را شفاعت کند و شیعیان را به فوز عظیم و بهشت برین برساند.

استاد حوزه علمیه افزود: سرمایه و ثروت کلان معنوی  حضرت معصومه(س) باعث شده است که تمام شیعیان را شفاعت کند و این یک مقام بسیار عظیم است که در فرمایشات ائمه معصومین موردتوجه واقع‌شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: بانوی کرامت در حقیقت نماینده ۱۴ معصوم است و اگر کسی این بانو را با ادب و معرفت زیارت نماید در حقیقت تمامی اهل‌بیت(ع) را زیارت کرده  است.

وی خاطرنشان کرد: والدین یکی از ریشه‌های شکل‌گیری شخصیت انسان هستند و پدر بانوی کرامت یک امام معصوم والامقام و مادرشان نیز نجمه خاتون که والده امام رضا(ع) نیز هستند و اجداد طاهرین بانوی کرامت سلسله الذهب هستند.

میر شفیعی یادآور شد: به مدت ۶ سال استاد و معلم حضرت معصومه(س) پدر بزرگوارشان بودند و ۲۱ سال نیز تحت تربیت امام رضا(ع) بودند که درمجموع ۲۷ سال بانوی کرامت تحت تربیت دو امام معصوم بوده‌اند  که در شکل‌گیری شخصیت بانوی کرامت تأثیر بسزایی داشته است.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) در بین دختران حضرت موسی بن جعفر(ع) از کمالات بیشتری برخوردار بود و از استعداد خدادادی نیز برخورد دار و در اعمال شخصی نیز دارای کمالات معنوی و اهل عبادات و طاعات بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchq6nw.23niidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما