قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: بسیج همواره حضوری مستمر در فعالیت‌های جهادی و کمک‌های مومنانه در میان بحران و حوادث دارند.
بسیج حضوری مستمر در فعالیت‌های جهادی و کمک‌های مومنانه در میان بحران و حوادث دارد
بسیج حضوری مستمر در فعالیت‌های جهادی و کمک‌های مومنانه در میان بحران و حوادث دارد
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی امروز در یکصد و شصت و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات شورا با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: نهاد بسیج از آثار و برکات انقلاب اسلامی است که جانفشانی و فداکاری زیادی در طول پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: بسیج همواره حضوری مستمر در فعالیت‌های جهادی و کمک‌های مومنانه و روند بازسازی‌ها و سازندگی‌ها در میان بحران و حوادث دارند که بسیار قابل تحسین است.

وی در خصوص درآمدهای شهری بیان کرد: فضای کرونا، بخش زیادی از درآمد مدیریت شهری قم را دچار خدشه کرد و از طرفی بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌های طرفین قرارداد با شهرداری دچار زیان شدند و عملا بودجه محقق نشد و درآمدها تغییر کرد، ضمن اینکه فضای فعلی متاثر از شرایط کلان اقتصادی است.

جلالی عنوان کرد: در سیاست کلان در بحث عوارض نیز رعایت حال مردم شد و دست به عصا حرکت کردیم و تعرفه ها افزایش نیافت، با توجه به شیوع کرونا باید سه ماهه اول مبنای سال 98 باشد، به دلیل قرار گرفتن در آذر ماه باید در سه ماهه دوم تحلیل جامعی از 9 ماهه کمیسیون بودجه داشته باشیم تا مبنای دقیقی برای سه ماهه سوم باشد.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه تحلیل جامع از وضعیت مدیریت شهری تصریح کرد: این تحلیل جامع می تواند مبنایی برای برنامه ریزی‌های دقیق‌تر در سه ماهه پایانی سال 99 باشد، از طرفی بخشی نیز وابسته به مدیریت هزینه است و در هزینه‌ها باید مدیریت شود چرا که شرایط بحرانی است و طبق کاهش درآمد باید هزینه‌ها نیز کاهش یابد.

 رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در این شرایط باید کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم بر اساس واقعیت‌های فعلی بازنگری لازم را در سیاست‌ها و برنامه‌های سال جاری داشته باشند.

وی گفت: موظف هستیم طرح جامع درآمد و هزینه را هر 6 ماه در صحن علنی مطرح کرده و نظر شورا را بگیریم و به وزارت کشور بفرستیم و در نهایت منتشر شود.

جلالی افزود: این دقت نظر تاثیر زیادی در سیاستگذاری و برنامه ریزی در سال 1400 دارد تا شورا و شهرداری، آمادگی لازم را در استقبال از سال آینده داشته باشند و با مشکلات کمتری مواجه باشند، در واقع در بخث درآمدها و هزینه‌های خدمات شهری و عمرانی سیاست‌هایی تعیین شود تا برای بودجه سال آینده به وسیله منابع درآمدی وضعیت خوبی داشته باشیم.

وی در مورد قرارداد سرویس دربستی برای کارخانجات خارج از شهر عنوان کرد: در این قرارداد نوع سرویس‌های دربستی اعم از تاکسی و اتوبوس و مینی‌بوس و مقصد مشخص نیست، هر چند براساس تحلیل‌های ارائه شده تعیین مبلغ 150 هزار تومان پیشنهاد خوبی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: در این طرح بخش خصوصی در اولویت است، به هر شکل وضعیت اتوبوس‌های ملکی و خصوصی در قرارداد دربستی باید شفاف باشد و با نگاه کارشناسی تعیین شود تا بتوان رقم را مصوب کرد، به این دلیل این لایحه برای ارزیابی بیشتر به کمیسیون باز می گردد تا وضعیت قرارداد شفاف شود.

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر به گزارش جامع درآمد و هزینه شهرداری 6 ماهه شهرداری رای مثبت دادند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0ano.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما