قم نيوز : معاون اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: موضوع دیگر در معاونت اجتماعی سپاه قم پیشگیری از طلاق است که در این زمینه موفق شدیم مرکز مشاوره تحکیم خانواده و سبک زندگی را راه‌اندازی کنیم.
مرکز مشاوره تحکیم خانواده و سبک زندگی توسط سپاه قم راه‌اندازی شد
مرکز مشاوره تحکیم خانواده و سبک زندگی توسط سپاه قم راه‌اندازی شد
به گزارش قم نیوز مجید احمد جعفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله برنامه‌های مدنظر سپاه است و در معاونت اجتماعی وظیفه‌ای که بر عهده ما است کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که هرروز که دیرتر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود کنیم سبب بیماری و مشکلات می‌شود، معاونت اجتماعی در 4 عرصه برنامه‌ها را دنبال می‌کند که یکی از آن عرصه‌ها امربه‌معروف ونهی از منکر است.

معاون اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم فعالیت فرهنگی قرارگاه امربه‌معروف و نهی از منکر ثارالله را موردتوجه قرارداد وبیان کرد: این قرارگاه بیش از 1 سال است که راه‌اندازی شده و بسیجیان و ضابطان بسیج در امربه‌معروف و نهی از منکر در این قرارگاه فعالیت می‌کنند که آموزش این عزیزان نیز موردتوجه است.

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در سطح شهر مورد تأکید سپاه است

احمد جعفری عنوان کرد: در فضای مجازی با بهره‌مندی از اساتید مجرب تلاش کردیم احکام و آموزش‌های امربه‌معروف و نهی از منکر مورد تأکید باشد، پس از آموزش‌های لازم به‌صورت مستمر در برخی از میدان‌ها و خیابان‌های پرتردد این گروه‌ها با برنامه‌های ابتکاری خود رفتار مهربانانه را با برپایی میز مهربانی انجام می‌دهند، افرادی که در حوزه عفاف و حجاب رفتارهای هنجارشکنانه دارند به آن‌ها هدیه‌های فرهنگی اهدا می‌شود و اخیراً با کمک طلاب خواهر نیز مشاور اعتقادی در کنار گروه‌های تذکر لسانی انجام می‌شود که مؤثر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه رفع شبهات در حوزه عفاف و حجاب بر عهده طلاب بسیجی است، گفت: در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر افرادی که قصد اظهار بدحجابی و بد پوششی دارند در جای خود با آن‌ها برخورد می‌شود ولی برخوردها سنجیده است تا نتیجه موردنظر به دست بیاید.

معاون اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و اینکه برگزاری کلاس‌ها ممنوع است دوره و کلاس‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و اگر سؤالی باشد و مشکلی برای فعالان عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر ایجاد شود توسط اساتید برطرف می‌شود.

پیشگیری از اعتیاد و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط بسیج سازندگی پیگیری می‌شود

احمد جعفری بیان کرد: موضوع پیشگیری از اعتیاد و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد تأکید بسیج سازندگی است و این کار همچنان ادامه دارد، در کنار موضوع نشست‌های پیشگیری اولیه اقدام دیگر موردنظر است و پایگاه تخصصی بصائر در قم داریم که در کشور نمونه ندارد، این پایگاه به مدت ده سال است که با حضور طلاب بسیجی و جهادی فعالیت می‌کند و درزمینهٔ پیشگیری و درمان معتادان و رفع مشکلات خانواده آن‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

وی عنوان کرد: با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر و برخی از دستگاه‌ها و نهادهای استانی موفق شدیم در اردوگاه آیت‌الله بهاءالدینی مرکز کرامت را راه‌اندازی کنیم که ظرفیت آن 400 نفر است و در حال حاضر 84 معتاد متجاهر در این مرکز نگهداری کرده و کارهای درمانی، امور فرهنگی، اعتقادی و مشاوره با کمک پایگاه بصائر انجام می‌شود، روزانه 8 طلبه در این مرکز حضور دارند و در کنار موضوعات درمان و مشاوره موضوع اشتغال آن‌ها موردنظر است.

اشتغال‌زایی معتادان متجاهر در اردوگاه آیت‌الله بهاءالدینی موردتوجه است

معاون اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم بابیان اینکه روزانه 44 نفر از معتادان متجاهر در اردوگاه آیت‌الله بهاءالدینی مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: این افراد زمینه تولید ماسک، ساخت فنر، ساخت موزاییک، بنایی، باغبانی و نیازهای آن مرکز مشغول کار و اشتغال هستند و در کنار موضوع درمان و نگهداری بحث خانواده این افراد موردتوجه قرار می‌گیرد.

مرکز مشاوره تحکیم خانواده و سبک زندگی توسط معاونت اجتماعی سپاه قم راه‌اندازی شد

احمد جعفری افزود: موضوع دیگر در معاونت اجتماعی سپاه قم پیشگیری از طلاق است  که در این زمینه موفق شدیم مرکز مشاوره تحکیم خانواده و سبک زندگی را راه‌اندازی کنیم، با کمک و بهره‌گیری از طلاب مجرب و متخصص درزمینهٔ مشاوره و خانواده این برنامه مورد تأکید است و از ظرفیت طلاب درزمینهٔ مشاوره خانواده استفاده می‌کنیم.

وی بیان کرد: موضوع فرزند آوری و تحکیم خانواده ازجمله مباحثی است که در دوره مقدماتی برای طلاب خواهر آموزش داده شد تا در محله‌ای که سکونت دارند در مساجد و پایگاه بسیج به خانواده‌ها کمک کرده و مشکلات موجود رفع شود.

معاون اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم عنوان کرد: امسال دوره میانی برای 60 نفر از طلاب خواهر برگزار شد و مقدمات دوره میانی را پیگیری کرده تا به سطحی از معلومات برسند و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

احمد جعفری ادامه داد: رفع فقر و محرومیت در معاونت اجتماعی با موضوع محله محوری دنبال می‌شود، برخی از محله‌ها شناسایی‌شده بودند وکاستی هایی که داشتند پیگیری شد، سال گذشته 4 محله‌ای که موردتوجه بودند که  15 محله مورد شناسایی قرار گرفت، از بسیجیان فعال و دلسوز به‌عنوان مدیر محله انتخاب کردیم و این افراد محلی و بومی بوده و دغدغه مند و دلسوز هستند، موضوعات و مشکلات محله‌ها را شناسایی کرده و کمک‌های مؤمنانه و پوشاک و بازسازی مناطق محروم نیز دنبال می‌شود.

محله محوری و توانمند کردن مدیران محلات مورد تأکید معاونت اجتماعی سپاه است

وی گفت: موضوعی که در معاونت اجتماعی پیگیری می‌شود محله محوری و توانمند کردن مدیران محلات است، در شهر قم 112 محله داریم که با شیوع کرونا وظایفی برای بسیج دیده شد و در همه جغرافیای قم مدیران محله داریم.

معاون اجتماعی سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم ادامه داد: هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات جامعه باید همواره مورد تأکید باشد، نباید به‌گونه‌ای باشد که دستگاه‌ها فقط مطالبات خود را موردتوجه قرار دهند،همه باید دست در دست یکدیگر آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در محله‌ها را برطرف کنیم.

احمد جعفری با اشاره به اقدامات دشمن برای مقابله با آرمان‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند و روزبه‌روز دشمنی‌هایش را در اشکال مختلف مشاهده می‌کنیم، باید با بهره‌مندی از ظرفیت‌های یکدیگر در کاهش مشکلات فرهنگی و اجتماعی ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbawb9.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما