جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۳۳
کد مطلب : 92942
عضو هیات رئیسه مجلس:

بررسی قرارداد چین با ایران در مجلس/جلوی خام‌فروشی گرفته شود

قم نيوز : عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد چین و ایران با مدت زمان ۲۵ سال در حال بررسی توسط نمایندگان در کمیته‌های تخصصی است.
بررسی قرارداد چین با ایران در مجلس/جلوی خام‌فروشی گرفته شود
بررسی قرارداد چین با ایران در مجلس/جلوی خام‌فروشی گرفته شود
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی فراهانی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه گروه دوستی بین ایران و کشور چین زیر نظر لاریجانی تشکیل شد و می‌توان از این ظرفیت برای سرمایه‌گذاری در استان قم استفاده کرد گفت: قراردادی بین کشور چین و ایران با مدت زمانی ۲۵ ساله بسته شده است و الان این قرارداد در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی توسط نمایندگان است و طبق بررسی‌ها سفیر این کشور علاقه شدیدی برای سفر به استان قم نشان داده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه برای بررسی این قرارداد کمیته‌های تخصصی از سوی آقای لاریجانی تشکیل شده بود گفت: به‌عنوان نمایندگان مردم قم در مجلس منتظر هرگونه پیشنهاد و پیش‌نویس از سوی مسئولان استان هستیم تا از این فرصت برای استان قم استفاده کنیم.

وی افزود: استانداری، سازمان صمت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید با جدیت این موضوع را پیگیری کنند و نوع سرمایه‌گذاری‌ها در قم را مشخص کنند، چراکه باید از این فرصت برای توسعه استان استفاده کنیم.

امیرآبادی با اشاره به طولانی شدن مسائل معادن در استان گفت: در بحث معادن و اکتشافات آن با افراط روبه‌رو شدیم، در حالی که می‌توان از این ثروت استفاده کرد و تحریم به مسئولان این نکته را فهماند که نباید به اقتصاد نفتی متکی باشیم.

وی گفت: باید جلوی صادرات محصولات خام را بگیریم و مواد معدنی باید ارزش افزوده داشته باشد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf01d1.w6d0jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما