جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 92954

20 درصد مردم قم ماسک نمی‌زنند

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استفاده از ماسک در میان مردم در هفته اخیر رشدی 4 درصدی را نشان می دهد اما همچنان و حداقل 20 درصد مردم قم ماسک نمی زنند.
20 درصد مردم قم ماسک نمی‌زنند
20 درصد مردم قم ماسک نمی‌زنند
به گزارش قم نیوز سیامک محبی امروز با اشاره به اینکه پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان های قم در هفته منتهی به دوم آذر ماه از 580 مورد به 480 مورد کاهش یافته است اظهار کرد: خوشبختانه تعداد بستری ها نیز از 389 نفر به 331 نفر رسیده است.

وی با بیان این که درباره فوتی های مشکوک و قطعی کرونا در قم روند باثباتی مشاهده می شود افزود: پیش بینی درباره نتایج  محدودیت های اخیر یعنی آغاز اجرای طرح جامع مدیریت تجمع ها و ترددها این است که در هفته های آینده، روند کاهشی بویژه در میزان مرگ و میر را در استان شاهد باشیم و البته همه این موارد بستگی به میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط مردم دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم درباره تعداد نمونه گیری های هفته اخیر نیز در استان گفت: 2 هزار و 203 نمونه گیری کرونا در هفته اخیر انجام شده و این در حالی است که این تعداد در هفته قبل از این، یک هزار و 997 مورد بوده است.

وی اضافه کرد: آمار، بیانگر افزایش تعداد نمونه گیری های انجام شده در مراکز سرپایی از 64 به 77 درصد است، چراکه سیاست و برنامه ما بر این اصل استوار است که بیماران کووید19 با شرایط بدحالی به بیمارستان ها مراجعه نکنند و بیماران بدون علامت سریع تر شناسایی شوند.

محبی با اشاره به اینکه درصد مثبت بودن نمونه ها نیز از 58 به 47 درصد کاهش داشته است بیان داشت: هشدار اپیدمی یعنی میزان روزانه بستری در دو هفته اخیر در 100 هزار نفر جمعیت نیز از عدد 4.5 به 3.8 کاهش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم درباره آخرین گزارش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هفته منتهی به دوم آذر ماه عنوان کرد: نانوایی ها، دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر پلیس +10، جایگاه های سوخت و سی ان جی، آرامستان ها، مراکز معاینه فنی خودرو، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر ازدواج، زندان ها، مجتمع های خرید و پاساژها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها، رستوران ها، گیم نت ها، داروخانه ها، مطب ها، بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود و اماکن ورزشی همچنان جزو مواردی هستند که نمره های زیر 75 را در رعایت شیوه نامه ها کسب کرده اند و این نمی تواند قابل قبول باشد.

وی چالش امروز رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در فعالیت فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای دانست و گفت: تردد و تراکم در این مراکز زیاد است و باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.

محبی با بیان این که استفاده مردم قم از ماسک نسبت به هفته گذشته 4 درصد رشد داشته است یادآور شد: این عدد از 76 به 80 درصد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم درباره بازرسی های انجام شده از آغاز طرح مدیریت جامع تجمع ها و ترددها نیز گفت: در سه روز نخست این طرح یعنی از اول تا سوم آذر ماه، بیش از 13 هزار بازرسی در قم انجام شده که به غیرفعال سازی حدود 6 هزار و 500 واحد انجامیده است.

محبی تصریح کرد: همه تلاش ما و همکاران مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم این است که همچنان با آموزش و اقناع سازی، بازرسی ها و نظارت ها را به پیش ببریم که البته اگر این موارد موفقیت آمیز نباشد، چاره های جز استفاده از اخطار، غیرفعال سازی و در ادامه پلمب واحد خاطی نیست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci53a3.t1arw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما