جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : 92957

روایتی از خدمات طلاب جهادگر در «بهشت معصومه»

قم نيوز : از او پرسیدم: قبل از کرونا تاحالا میت غسل داده بودی؟ با خنده گفت: از نزدیک مرده ندیده بودم ولی حالا توفیق پیدا کرده‌ام که اموات را غسل می‌دهم.
روایتی از خدمات طلاب جهادگر در «بهشت معصومه»
روایتی از خدمات طلاب جهادگر در «بهشت معصومه»
به گزارش قم نیوز ساعت حدود 9 صبح است که به بهشت معصومه سلام الله علیها می‌رسم. کنار قبور مطهر شهدای گمنام و شهدای مدافع حرم دقایقی می‌ایستم، سلامی می‌دهم و به طرف غسالخاله راه می‌افتم.

طلاب جهادگر جوانی را می‌بینم که لباس خود را عوض می‌کنند تا غسل اموات کرونایی را شروع کنند. روز وفات شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها، اینجا حال و هوای دیگری دارد. دقایقی نمی‌گذرد که خدام حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برای عرض خدا قوت به طلاب جهادگر همراه با پرچم متبرک حرم بانوی کرامت، وارد می‌شوند.

فضا قابل وصف نیست. اینجا واقعا بهشت است، بهشت معصومه. طلبه‌ها اینگار با دیدن پرچم حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها خستگی خود را فراموش کرده اند.
یکی از طلبه‌ها شروع به روضه خواندن می‌کند. همه گریه می‌کنیم و خوشحال از این روزی که امروز داشتیم. طلبه‌ها می‌گویند لطف حضرت معصومه سلام الله علیها را ما بهتر درک می‌کنیم، چرا که به برکت این بانو، متعلم به علوم اهل بیت علیهم السلام می‌شویم.

علمای بزرگ، از افتخارات خود این را می‌دانستند که در جوار بانوی کرامت زندگی و کسب علم کنند. با رفتن خدام حرم، کار غسل شروع می‌شود.

کار غسل اموات سخت است مخصوصا اگر اموات، کرونایی هم باشند. اما این طلاب، جان خود را بر سر دست گرفتند و مشغول این کار شدند. کسانی که در کار غسل فعال هستند برخلاف کار سختی که دارند بسیار خوش مشرب و شوخ طبع هستند.

در اوایل شیوع کرونا، مشکلاتی برای غسل اموات ناشی از بیماری کرونا بروز کرد ولی این طلبه‌های جهادگر بودند که وارد میدان شدند و این کار بزرگ را انجام دادند. میخواستم با چند نفر از این طلاب جهاد گر در این زمینه گفتگو کنم ولی با خنده و شوخی از مصاحبه طفره می‌رفتند.

بالاخره یک نفر از این طلاب، با اصرار فراوان قبول کرد گفتگوی کوتاهی با ما داشته باشد. اسمش را پرسیدم، خود را بهشتی معرفی کرد.

از سختی کار غسل اموات کرونایی از او سوال کردم. حجت الاسلام بهشتی در جواب گفت: اوایل شیوع کرونا با پیگیری‌های فراوان و آماده سازی زیرساخت‌ها، غسل اموات کرونایی شروع شد. کار سخت شد ولی شیرین بود. طلاب، این اموات را همانند یکی از نزدیکان و آشنایان خود غسل می‌دهند و سعی می کنند تمام آداب تجهیز میت رعایت شود.

از او پرسیدم: قبل از کرونا تاحالا میت غسل داده بودی؟ با خنده گفت: از نزدیک مرده ندیده بودم ولی حالا توفیق پیدا کرده‌ام که اموات را غسل می‌دهم.

اذان ظهر را می‌گویند، می‌ایستیم به نماز. خدا را شکر امروز اموات کرونایی بسیار کم بود. ساعت حدود یک ظهر است که خداحافظی می‌کنم از همه و بر می‌گردم، از کنار قبور شهدا رد می‌شوم، سلامی می‌کنم و عرض ارادتی به شهدا. امروز واقعا اینجا «بهشت معصومه» بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbz9b9.rhb5spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما