شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : 9297
در نخستین روز هفته صادرات

صادرکنندگان قمی گردهم آمدند

قم نيوز : قم نیوز: در نخستین روز هفته صادرات فعالان این عرصه در استان قم در همایش تولید صادراتی محور توسعه استان قم گرد هم آمدند.
صادرکنندگان قمی گردهم آمدند
به گزارش قم نیوز،  ۲۳ تا ۲۹ مهر ماه در کشور به نام هفته صادرات نام‌گذاری شده و هر سال در این هفته برنامه‌های متنوعی در رابطه با این عرصه مهم اقتصادی برگزار می‌شود.

به همین مناسبت همایش تولید صادراتی، محور توسعه استان قم صبح امروز در اتاق بازرگانی استان قم با حضور فعالان عرصه صادرات در استان قم، کارشناسان اقتصادی و مدیران استانی و کشوری کار خود را آغاز کرد.

در ابتدای این همایش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به شرایط کنونی اظهار کرد: صادرات می‌تواند تهدیدات اقتصادی امروز ما را به فرصت تبدیل کند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: توسعه صادرات بدون نگاه کارشناسی در این زمینه ممکن نیست و این همایش برای تعمیم همین نگاه علمی و کارشناسی برپا شده است.

در ادامه ابوالفضل خاکی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در زمینه مسائل و مشکلات صادرکنندگان استان مطالبی ارائه کرد.

سپس حسین نقره‌کار دبیر کل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم به تشریح راه‌های توسعه صادرات در کشور پرداخت.

معاون کل سازمان توسعه تجارت استان ایران دیگر سخنران این همایش بود که ایجاد زمینه برای توسعه صادرات را از جمله اولویت‌های مهم اقتصادی کشور دانست.

کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی با اشاره به نقش بانک‌ها در توسعه صادرات عنوان داشت: باید اولویت‌های اعطای تسهیلات، در راستای حمایت از صادرات باشد.

سید رضا دهناد، معاون برنامه‌ریزی استانداری قم دیگر سخنران این همایش بود که در صحبت‌های خود به وضعیت صادرات در استان قم اشاره کرد.

پس از آن شش مقاله برگزیده از ۳۵ مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش برای حاضران قرائت شد.

این همایش در نوبت بعد از ظهر نیز دنبال شده و پس از سخنرانی رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان قم و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانی، میزگردی با حضور نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت عملی دانشگاه‌ها در رشته اقتصاد و مسئولان این عرصه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdci.3a3ct1arybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما