قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به امکانات مختلف باغ پرندگان ازجمله سوله پرندگان حاره‌ای و آبنما 540 مترمربعی و برکه و آبشار، از حفظ همه خصوصیات طبیعی دره شهید آوینی خبر داد.
خصوصیات طبیعی منطقه در احداث باغ پرندگان حفظ‌شده است/ احداث آبنمای ۵۴۰ مترمربعی در باغ پرندگان قم
خصوصیات طبیعی منطقه در احداث باغ پرندگان حفظ‌شده است/ احداث آبنمای ۵۴۰ مترمربعی در باغ پرندگان قم
به گزارش قم نیوز سید امیرسامع با اشاره به افتتاح باغ پرندگان با وسعتی حدود ۱۱ هکتار، اظهار داشت: این باغ در فضای بسیار طبیعی و در محدوده دره بلوار شهید آوینی قرارگرفته و طراحی آن به‌گونه‌ای است که  کاملاً خصوصیات طبیعی دره حفظ شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: امکانات مختلفی ازجمله آبشار بزرگ و مسیر طولانی آبنما و برکه‌ها با ۵۴۰ مترمربع طول در باغ پرندگان طراحی‌شده است.

سامع با اشاره به احداث سالن بیش از ۲ هزار مترمربعی پرندگان حاره‌ای نیز ادامه داد: پرندگان مختلفی نیز در این محدوده نگهداری می‌شود که مردم می‌توانند در راستای افزایش نشاط اجتماعی و گذران اوقات فراغت با مساعد شدن شرایط در باغ پرندگان حضور پیدا کنند و ساعات خوشی را داشته باشند.

وی این بوستان را یکی از اقدامات شهرداری در راستای توسعه سرانه فضای سبز و ایجاد مراکز تفریحی به‌منظور توسعه نشاط اجتماعی خواند و افزود: رسیدن شهر قم به سرانه بیش از ۲۰ متر اتفاق بسیار مبارکی است که با رسیدن مساحت فضای سبز قم به ۲۶۰۰ هکتار محقق شده است.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری قم این سرانه در سال ۹۴ حدود ۱۴ مترمربع بود که امروز با ۹۰۰ هکتار توسعه و با احتساب افزایش جمعیت به  بیش از ۲۰ متر رسیده است که اتفاق بسیار مهمی است.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcceoqo.2bqim8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما