يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : 93027

برنج و شکر مورد نیاز استان قم ذخیره‌سازی شده است

قم نيوز : معاون استاندار قم از ذخیره سازی مایحتاج ضروری استان همچون برنج و شکر خبر داد و گفت: مرغ و روغن مورد نیاز شهروندان نیز تا حد زیادی تامین شده، مردم نگران نباشند.
برنج و شکر مورد نیاز استان قم ذخیره‌سازی شده است/نرخ مصوب مرغ ۲۰۴۰۰ تومان
برنج و شکر مورد نیاز استان قم ذخیره‌سازی شده است/نرخ مصوب مرغ ۲۰۴۰۰ تومان
 به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری ظهر امروز در بازدید از از انبار ذخیره سازی کالاهای اساسی و تنظیم بازار استان در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اساسی استان تامین مایحتاج مردم است اظهار داشت: در اولویت‌بندی‌ها داشتن ذخیره مطمئن کالاهای پر مصرف و مکان مناسب برای ذخیره سازی مورد توجه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با بیان اینکه این انبار از سوی شرکت غله استان با اعتبار 2 میلیارد تومانی تجهیز شد افزود: این ظرفیت کمک می‌کند تا سهم مایحتاج ضروری استان در این مکان مناسب نگهداری و در زمان لازم توزیع شود.

وی از میزان ذخیره مناسب برنج و شکر مورد نیاز استان خبرداد و گفت: در حال حاضر 1150 تن برنج و 600 تن شکر ذخیره سازی شده که نسبت به سهم استان بسیار مناسب است.

غضنفری با اشاره به کمبود روغن در بازار گفت: در خصوص روغن از آنجا که مشکل کشوری بود با این وجود استان قم نسبت به سایر استان‌ها مشکل کمتری داشت ولی به جهت مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف مصرف استان را تا حدی افزایش می‌دهد با این وجود مشکل کمتری داریم.

به گفته معاون استاندار قم، در توزیع روغن اولویت مصرف با خانوار و اولویت فروش با فروشگاه‌های بزرگ تعیین شد تا امکان نظارت‌ها بیشتر شود، به این منظور ساعت کار فروشگاه‌های بزرگ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از ازدحام، افزایش داده شد.

وی همچنین به موضوع کمبود و گرانی مرغ اشاره کرد و گفت: تصمیم نهایی برای توزیع مرغ براساس مصوبه تنظیم بازار 20400 تومان است اما تولیدکنندگان می‌گویند 20 درصد نهاده‌ها تامین نشده است بنابراین از جهاد کشاورزی خواستیم به تناسب تحویل نهاده مرغ گرم دربازار توزیع شود.

غضنفری ادامه داد: مصرف مرغ استان بالغ بر 60 تن است با این وجود 30 تن مرغ گرم در استان توزیع شده و مابقی حدود 50 تن از مرغ داخلی منجمد تامین شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca0wno.49neu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما