دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 93029

برخی به دنبال ضربه‌زدن به اصل ولایت‌فقیه هستند

قم نيوز : عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای جهان شناخته شده نیست تصریح کرد: متأسفانه برخی امروزه و بر خلاف توصیه های امام راحل و شهداء به دنبال ضربه زدن به اصل ولایت فقیه هستند.
برخی به دنبال ضربه‌زدن به اصل ولایت‌فقیه هستند
برخی به دنبال ضربه‌زدن به اصل ولایت‌فقیه هستند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی یکشنبه شب و در یادبود مجازی سالگرد شهادت شهید مدافع حرم مهدی ایمانی در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه باب دفاع از دین و ارزش ها حتی با شهادت همه عاشقان شهادت بسته نخواهد شد اظهار کرد: دشمنان بدانند که خواب های آشفته آنان هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

وی با گرامیداشت یاد همه شهدا بویژه شهید فخری زاده و شهدای مدافع سلامت خاطرنشان کرد: خانواده شهدا بدانند که مردم ما هیچ گاه این ایثارگری ها را فراموش نخواهند کرد و قدردان آنان هستند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین سقوط ترامپ را یکی از آثار و برکات خون شهدا و بویژه شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و به استفاده از واژه «دفاع» در آیات قرآن اشاره کرد و گفت: بر اساس یکی از این آیات با تعبیر «إنّ الله یُدافع عن الذین آمنوا» باید گفت که اولین مدافع ایمان و مؤمنان، خود خداوند متعال است.

رفیعی با بیان اینکه دفاع وظیفه مردم هم هست عنوان کرد: خداوند در سوره حج بیان می فرماید که اگر مدافعین و دفاع برخی از دین نباشد، نه تنها مسجد نمی مانَد، بلکه صومعه ها، کلیساها و کنیسه ها هم از بین می روند، به بیان دیگر دفاع از حرم، تنها دفاع از اسلام و حضرت زینب (س) نیست، بلکه دفاع از یاد خداست.

وی افزود: آیه‌ای با همین سیاق هم در سوره بقره آمده است که نتیجه عدم دفاع از دین را، فراگیر شدن فساد در زمین می شمارد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه همچنین یادآور شد: دفاع از حریم و حرم گاهی با زبان، گاهی با قلم، گاهی با مال و گاهی با جان انجام می شود و البته جانبازان و آزادگان نیز نوع دیگر از دفاع را به ظهور رسانده اند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در عین حال دفاع با جان را برترین نوع دفاع دانست و گفت: خداوند همه عنایت های ویژه خود را به شهیدان فی سبیل الله إعطا  می کند، همچنان که شهیدان نیز همه سرمایه خود یعنی جانشان را در راه خدا تقدیم داشته اند.

وی افزود: در روایت است وقتی اولین قطره خون شهید بر زمین ریخته می شود، هفت جایزه از سوی خداوند به شهید هدیه می شود که آمرزش گناهان، نخستین این هدیه هاست.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: البته باید دانست که حساب حق الناس جداست و اگر حق الناسی بر گردن شهیدی قرار دارد باید ادا شود.

وی در ادامه شهدای مدافع سلامت، شهدای مدافع امنیت و امر به معروف و نهی از منکر و همچنین شهدای مدافع حرم را از شهدای عالیقدر مدافع ارزش ها خواند و اظهار کرد: یکی از شهدای مدافع حرم، شهید مهدی ایمانی است که هم مدافع حرم حضرت زینب (س) و هم خادم حرم حضرت معصومه (س) بود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی درباره وظایف ما در برابر شهدا خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) از ما خواسته اند تا وصیت نامه شهدا را بخوانیم، وصیت نامه هایی که یکی از وجود مشترک آن ها، ضرورت حفظ و مراقبت از اصل ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی امروزه و بر خلاف توصیه های امام راحل و شهداء به دنبال ضربه زدن به اصل ولایت فقیه هستند.

استاد حوزه علمیه قم «ضرورت حفظ اصل نظام و انقلاب» و «لزوم حفظ دستاوردهای انقلاب» را از دیگر وجوه مشترک وصیت نامه شهدا معرفی کرد و گفت: بنابراین و بر اساس وصیت خود شهدا، ما وظیفه داریم تا حداکثر توان خود را برای حفاظت از اصل ولایت فقیه و همچنین اصل نظام و انقلاب به خرج دهیم.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccoxqo.2bq1i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما