قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان این که تورم افسارگسیخته نیز مانند کرونا، سلامت هموطنان را به خطر انداخته است پیشنهاد تشکیل ستاد ملی مبارزه با تورم و مهار آن را مطرح کرد.
ستاد ملی «مبارزه با تورم» تشکیل شود/مشکل 12 ساله ساکنان زیردکل‌های برق
ستاد ملی «مبارزه با تورم» تشکیل شود/مشکل 12 ساله ساکنان زیردکل‌های برق
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی امروز و در یکصد و شصت و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با تبریک و تسلیت شهادت شهید فخری زاده به رهبر معظم انقلاب، ملت ایران و خانواده آن شهید و ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی اظهار کرد: نقش استکبار آمریکا و صهیونیستم در پشت پرده این حادثه مشهود است و امیدواریم مسؤولان مربوطه پاسخ این جنایت را بدهند.

وی در ادامه به بحث تعطیلات مربوط به شیوع کرونا پرداخت و خاطرنشان کرد: این روزها شاهد تعطیلی یا نیمه تعطیلی دستگاه های دولتی و اداری هستیم، در حالی که بهتر می بود تا با تقسیم کار پرسنل اجرایی و اداری به صبح و عصر، فضای خدمت رسانی بیشتری برای مردم ایجاد می شد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین تصریح کرد: این تعطیلی ها سبب وارد آمدن آسیب هایی به اصناف می شود که امید است تصمیماتی هم برای برطرف شدن نسبی این آسیب ها اتخاذ شود.
وی اضافه کرد: اکنون که هرگونه تجمع برای مبارزه با کرونا ممنوع شده است، باید برای تجمعات و صف های مربوط به خرید مُرغ و روغن نیز که این روزها شاهد آن هستیم تدبیری اندیشیده شود.

جلالی با اشاره به این که پاسخ های مسؤولان درباره کمبود مُرغ و روغن و مانند آن برای مردم قانع کننده نیست اذعان کرد: وقتی از مسؤولان درباره دلایل این کمبودها می پرسند، پاسخ آنان این است که کاهش جوجه ریزی یا کاهش مواد اولیه سبب کمبود مرغ و روغن شده است، در حالی که باید پرسید برنامه ریزی ها در وزارتخانه ها یا  سازمان های عریض و طویل بر چه اساسی انجام می شود و آیا باید مایحتاج عمومی مردم به حداقل خود برسد که برخی به فکر بیفتند.

وی در عین حال با ابراز نگرانی از این کمبودها و همچنین تورم افسارگسیخته در جامعه تأکید کرد: اگر کرونا سلامت جامعه را به خطر انداخته باید گفت تورم افسارگسیخته هم بی ارتباط به سلامت جامعه نیست و همچنان که ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل شده باید ستاد ملی مبارزه با تورم و مهار آن نیز تشکیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان این که انتظار است همه دستگاه ها به وظایف خود عمل کنند یادآور شد: انتظار این بود که بعد از بازدید مسؤولان استان از مناطق کمتربرخوردار بویژه در موضوع سکونتگاه های غیررسمی در زیر دکل های فشارقوی، 32 هکتار مطرح شده به صورت خاص برای همین موضوع اختصاص پیدا کند، در حالی که به نظر می رسد این 32 هکتار هم به سرنوشتی مشابه آن 48 هکتار گرفتار شده است.

وی تاکید کرد: شورای شهر و مدیریت شهری با هرگونه تصمیمی در این موضوع که مغایر با مصوبه هیئت دولت و حل سریع این مشکل باشد مخالف است و از این رو از مسؤولان استان و همچنین نمایندگان محترم مردم در مجلس توقع داریم که به این مشکل رسیدگی کنند.

جلالی ادامه داد: واقعا شایسته نیست که مشکلات ساکنان در زیر دکل های فشارقوی و سکونتگاه های غیررسمی همچنان پس از 12 سال پابرجا باشد.

وی سپس به بحث ضرورت شفاف سازی در منابع ستاد بازآفرینی پرداخت و گفت: این شفاف سازی باید توسط مسؤولان استانی و بویژه اداره کل راه و شهرسازی استان با توجه به بازدیدهای انجام شده و طرح های تصویب شده به انجام برسد.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcgxz9y.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما